عکس ژله خرده شیشه شفاف
این #ژله بسیار خوشگله و مناسب برای مهمونی و تولد هست.
...
مواد لازم

ژله خرده شیشه شفاف

۱۰
مواد اصلی
پودر ژله (در طعم مختلف)
۲-۴ بسته
بستنی وانیلی
۲ لیوان
ژله آلوئه ورا
۲ بسته
کلمات کلیدی

ژله خرده شیشه شفاف

طرز تهیه

ژله خرده شیشه شفاف

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
بسته به سلیقه خودتان و سایز قالبتان ۲ تا ۴ بسته پودر ژله با رنگ و طعم مختلف انتخاب کنید. هر چه رنگ ها بیشتر و متفاوت تر باشد ژله قشنگ تر میشود.
۲
پودر ژله هایی را که انتخاب کرده اید هر بسته را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا دانه های ژله کاملا حل شود. سپس نصف لیوان بستنی به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.
۳
کف یک ظرف پیرکس را چرب کرده و ژله بستنی را داخل آن بریزید و بگذارید داخل یخچال تا کاملا سفت شود‌. هرچه بیشتر سفت بشه راحت تر میشه قالب زد‌.
۴
در این حین ژله آلوئه ورا را هم به روش معمولی درست کنید. یعنی با یک لیوان آب جوش و یک لیوان آب سرد مخلوط کنید و کاملا حل کنید تا شفاف شود.(میتوانید به جای یک لیوان آب سرد نصف لیوان آب سرد اضافه کنید.)
۵
ژله های رنگی را که کاملا بسته شدند از یخچال خارج کنید و با کاتر(قالب) هایی که دوست دارید با طرح های مختلف قالب بزنید.
۶
قالب مورد نظر را چرب کرده و ژله های رنگی به صورت مختلف در کف و دیواره ها بچسبانید. تمام قالب را از ژله های کاتر زده پر کنید و بعد ژله آلوئه ورا خنک شده را داخل قالب بریزید تا روی ژله ها را بپوشاند.
۷
قالب را به مدت ۴ الی ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود. سپس برای خارج کردن ژله از قالب اطراف آن را با چاقو آزاد کنید و به مدت چند ثانیه درون آب جوشی که از جوش افتاده قرار دهید سپس ژله را درون ظرف برگردانید.
تصاویر مراحل تهیه

ژله خرده شیشه شفاف

سایر نکات

ژله خرده شیشه شفاف

فرق این ژله با ژله خرده شیشه ساده این است که این ژله شفاف است و ژله ها را کاتر میزنیم ولی در ژله خرده شیشه ساده ژله ها رو معکبی برش میدهیم و ژله بستنی میریزیم. توجه کنید که هر چه ژله های رنگی سفت تر شود راحت تر میشود کاتر زد و از پیرکس جدا کرد.
نظرات دستور پخت

ژله خرده شیشه شفاف