عکس نان تارت خونگی(میوه و غذا)
دوستان از این تارت راحت هم برای غذا و هم برای تارت میوه و آجیل میتونید استفاده کنید.
#نان_تارت_ریحانه
...
مواد لازم

نان تارت خونگی(میوه و غذا)

۲۰
مواد خمیر :
آرد
۳۰۰ گرم
زرده تخم مرغ
۱ عدد
آب
۱/۴ لیوان
نمک
۱ پنس
روغن مایع
۱/۳ لیوان
پودر قند
۳۵ گرم
مواد کرم
شیر
۱.۵ لیوان
شکر
۶ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت
۲ قاشق غذا خوری
آرد
۲ قاشق غذا خوری
وانیل
نوک قاشق نوک قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

نان تارت خونگی(میوه و غذا)

طرز تهیه

نان تارت خونگی(میوه و غذا)

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
روغن و نمک و پودر قند و تخم مرغ رو با هم مخلوط کرده بعد آرد و آب را به تناوب اضافه میکنیم تا جایی که خمیر به دست نچسبه (همه آرد را به یک دفعه اضافه نکنید چون ممکنه زیاد باشه)اصلا خمیر رو ورز ندید وگرنه به روغن میفته فقط با قاشق و نوک انگشتاتون خمیر رو جمع کنید و بذارید تو کیسه فریزر و نیم تا یک ساعت داخل یخچال استراحت بدید.
۲
بعد از این زمان خمیر تارت رو خیلی نازک با وردنه پهن کنید و قالب بزنید و داخل قالب تارتهای تک نفره پهن کنید و کف خمیر رو با چنگال یا سیخ چوبی سوراخ سوراخ کنید.
۳
در فر از قبل گرم شده طبقه وسط بذارید با دمای ۱۷۰ به مدت ۲۰ دقیقه ولی بازم حواستون باشه همینکه دیدین از اطراف برشته شده و رنگشون عوض شده درستن و از فر خارج کنید.
۴
بدون فر هم میشه درست کرد به این روش که ماهیتابه دو طرفه رو از قبل به مدت ۲۰ دقیقه گرم کنید روی شعله کم رو به خاموش. بعد از این زمان تارتها رو داخلش قرار بدید حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه.باز حواستون باشه چک کنید.
۵
کرم تارت: آرد و نشاسته رو با هم مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و شیر سرد را کم کم اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گلوله نشه بعد از این که خوب مخلوط کردید شکر رو اضافه کنید و روی شعله کم قرار بدید و مدام هم بزنید تا گلوله نشه و کم کم قوام بیاد بعد از اینکه قوام اومد ببندید و بعد وانیل رو اضافه کنید تا گرمه داخل نان تارتها بریزید.
۶
اگر خواستید داخل نان تارتها غذا بذارید پودر قند داخل خمیر رو حذف کنید. اگر غذاتون پیتزا بود موقعی که خمیر رو داخل قالب تارت گذاشتید کمی پنیر پیتزا بریزید بعد مواد پیتزاتون و دوباره پنیر پیتزا.ولی برای سالاد الویه و کشک بادمجون و ...بعد از پخت داخل تارتها رو باهاشون پر کنید.
سایر نکات

نان تارت خونگی(میوه و غذا)

آرد فرقی نمیکنه سفید یا گندم باشه.
اگر برای غذا میخواید تارت درست کنید میتونید به جای روغن مایع روغن زیتون بریزید.
برای تارت میوه میتونید به جای کرم مخصوص با خامه فرم گرفته یا ژله بریلو و ...پر کنید.
عکسهاتون رو از طریق دستور پخت بفرستید تا دوستانتون ببینن.
نظرات دستور پخت

نان تارت خونگی(میوه و غذا)