مواد لازم

رول لازانیا با سس گوجه

۵
مواد اصلی
لازانیا
۸ ورق
سینه مرغ
۲۰۰ گرم
قارچ
۴ عدد
پیاز
۱ عدد
گوجه فرنگی
۱ عدد
پنیر موزارلا (موتزارلا) و یا پنیر پیتزا رنده شده
۶ قاشق غذا خوری
سس گوجه فرنگی
۴ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و آویشن پودر سیر
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

رول لازانیا با سس گوجه

طرز تهیه

رول لازانیا با سس گوجه

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
در یک ظرف بزرگ به اندازه ای که ورقه های لازانیا در یک ردیف شناور باشند آب جوش بریزید .
۲
ورقه های لازانیا را داخل آن قرار دهید تا بمدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه نرم شوند لازم نیست ظرف را روی شعله قرار دهید.
۳
پیاز و گوشت مرغ و قارچ ها را به ترتیب خرد کرده و تفت دهید و نمک ، فلفل و پودرسیر را اضافه کنید و بگذارید ۷ تا ۱۰ دقیقه کاملا جا بیفتد .
۴
در یک ماهیتابه گوجه فرنگی حلقه حلقه شده را با کمی روغن تفت دهید و سس گوجه فرنگی را اضافه کنید. سس را کاملا مخلوط کرده و داخل ظرف دیگری بریزید .
۵
ورقه های لازانیا را از آب خارج کرده و روی تخته کار بگذارید. مقداری از مخلوط مرغ را روی لازانیا گذاشته و با مقداری پنیر رنده شده بصورت لوله ای رول کنید .
۶
اضافه ورقه ای لازانیا را جدا کرده و کنار بگذارید ( اگر ورقه ها بزرگ هستند قبل از رول کردن آنرا به دو قسمت تقسیم کنید ) .
۷
رول های لازانیا را داخل تابه ای که از قبل داغ شده است از طرفی که رول را بسته اید بمدت ۵/۱ دقیقه برای هر رو سرخ کنید ، سس را اضافه کنید و حرارت را کم و با در بسته ۱۰ دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید تا غذا حاضر شود
تصاویر مراحل تهیه

رول لازانیا با سس گوجه

سایر نکات

رول لازانیا با سس گوجه

نکته 1 : اگر می خواهید در این غذا مقدار چربی را کاهش دهید بجای پنیر پیتزا از تخم مرغ پخته و رنده شده همراه با گشنیز خرد شده استفاده کنید که طعم متفاوت و خوش طعمی دارد.
نکته 2 : در این روش بهتر است ورقه های لازانیا را کمی سفت تر و فقط به اندازه ای که بصورت رول در آیند از آب جوش خارج کنید زیرا در مراحل بعدی بخوبی پخته و نرم می شوند .
نظرات دستور پخت

رول لازانیا با سس گوجه