عکس بیسکو کیک با عسل
یه نوع کیک هست که برای کسانی که در خامه کشی مشکل دارند راحته و چون میتونی به شکلهای مختلف تهیه کنیدش زیبایی خاصی داره .#بیسکو_کیک #سارا_پز #کیک_خانگی #کیک_تولد#کیک_سالگرد_ازدواج
...
مواد لازم

بیسکو کیک با عسل

۱۰
مواد اصلی
کره گیاهی
۲۰۰ گرم
شکر دانه ریز
۱۵۰ گرم
عسل یا گلوکز
۲۰ گرم
تخم مرغ
۱۲۰ گرم
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
آرد
۵۵۰ گرم
بیکینگ پودر
۱/۴ قاشق چای خوری
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
خامه قنادی
۵۰ گرم
پنیر ماسکارپونه
۲۵۰ گرم
کلمات کلیدی

بیسکو کیک با عسل

طرز تهیه

بیسکو کیک با عسل

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۱۲
دقیقه
۱
کره و شکر را به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید تا یکدست شود ؛ عسل وانیل و تخم مرغها را اضافه کنید و دوباره هم بزنید
۲
در انتها آرد ، نمک و بکینگ پودر را اضافه کنید ، خمیر نباید چسبنده و یا خشک باشد .خمير را داخل نایلون يكساعت در يخچال استراحت دهيد.
۳
فر را روى دماى ١٦٠ درجه سانتى گراد روشن نماييد. خمير را به چهار قسمت تقسيم كنيد. هر قسمت را روى کاغذ روغنی به كمك وردنه به ضخامت ٣ ميلى متر باز کنید.
۴
و الگوى خود را روي آن قرار داده و به کمک چاقو بُرش دهيد و اضافات خمير را گرفته و با همان کاغذ روغنی به سينى انتقال دهيد و به مدت تقريبىِ ۱۲ دقيقه بپزید.
۵
در اين مرحله اگر خمير بيش از حد گرم شده آن را در يخچال قرار دهيد و بعد از سرد شدن داخل فر بگزاريد. بعد از اطمينان از پُخت سينى را از فر خارج كرده و اجازه دهيد كاملا خُنك شود.
۶
خمیر را روی سینی و یا تخته بگذارید و کرم مورد نظر یا خامه را به کمک سر قیف ساده روی سطح بیسکویت پایپ کنید
۷
لایه بعدی بیسکویت را قرار داده و دوباره کرم بزنید تا انتها.... لایه آخر را بعد از کرم زدن با میوه و گلها و شکلات تزئین کنید ( به دلخواه )
۸
برای کرم پنیری : ۵۰۰ گرم خامه فرم دهید و بعد ۲۵۰ گرم پنیر ماسکارپونه به آن اضافه کنید و بعد استفاده کنید . ( در صورت دلخواه اسانس نیز بزنید ).
سایر نکات

بیسکو کیک با عسل

دوستان من از پودر خامه استفاده کردم که خیلی راحت تر از خامه شکل میگیره تقریبا برای هر لایه ۱۰۰ گرم پودر نیازه ، اگه لایه های بیسکوییت تون کمی ضخیم شد در حین تزیین با یه برس کمی شیر رو روی بیسکوییت بمالید تا کمی نرم بشه زیاد نزنید ها وگرنه خمیر میشه .آرد رو تا زمانی اضافه کنید که خمیر به دست نچسبه شاید کمی اضافه هم بیارید .دوستان زمان پخت بسته به قطر خمیری داره که شما آماده کردید . فر من چون کوچیک بود هر لایه رو یه بار پختم .
نظرات دستور پخت

بیسکو کیک با عسل