مواد لازم

لازانیای قالبی

۶
مواد اصلی
نمک و فلفل قرمز
به مقدار لازم
فلفل سیاه و زردچوبه
به مقدار لازم
کاری
به مقدار لازم
ذرت
۱ پیمانه
پنیر پیتزا
۸۰۰ گرم
لازانیا
۲ بسته
فلفل دلمه ای
۱ عدد
مرغ متوسط
۲ پیمانه
نخود فرنگی
۱/۲ پیمانه
روغن مایع
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

لازانیای قالبی

طرز تهیه

لازانیای قالبی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
ابتدا مواد گوشتی داخل لازانیا را آماده می کنیم. برای اینکه کمی رژیمی شود و از چربی کمتری استفاده شود. بهتر است از گوشت مرغ پخته، ذرت پخته، نخود فرنگی پخته، و فلفل دلمه ای تفت داده شده استفاده شود.
۲
تمام مواد بالا را در ماهیتابه ریخته کمی زردچوبه، فلفل سیاه و ادویه مخصوص لازانیا روی آن ریخته و با کمی روغن آن را کمی تفت دهید. سپس کنار بگذارید.
۳
توی قابلمه آب را می جوشانیم. سپس کمی روغن، زردچوبه و نمک به آن اضافه کنید. سپس ورق های لازانیا را توی آب جوش بیاندازید. پس از ۱۰ دقیقه زمانی که ورقه های لازانیا نرم شد آن را آبکش کنید و زیر آب سرد بگیرید تا کمی از حرارت آن کم شود تا لایه ها به یکدیگر نچسیند.
۴
با دست سعی کنید لایه ها را کمی زیر و رو کرده و برای راحتی کار می توانید ورقه ها را یکی یکی روی یک پارچه تمیز پهن کنید و بعد کف قالب را کمی چرب کرده و ورقه ها را کنار هم در کف آن پهن کرده. روی لایه اول مواد گوشتی یا مرغی را می ریزیم سپس پنیر پیتزا و لایه ها را تکرار می کنیم.
۵
لایه آخر را با ورق های لازانیا می پوشانیم. و فویل را روی قالب قرار می دهیم، در فری که از قبل روی ۱۸۰ درجه گرم کردیم توی طبقه وسط به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بسته به مقدار مواد قرار می دهیم .پس از آماده شدن قالب را در ظرف مورد نظر برمی گردانیم.
۶
در صورت تمایل می توانید مقداری پینیر پیتزا روی آن ریخته و آن را در طبقه پایین فر قرار دهید تا پنیر پیتزا آب شود و روی آن طلایی شود.
سایر نکات

لازانیای قالبی

اگر از سس سفید استفاده می کنید. هر لایه از مواد گوشتی را که می ریزید روی آن مقداری سس سفید هم بریزید. و نیازی ندارد که روی قالب را بپوشانید.
در صورت تمایل اگر بخواهید قالب را برگردانید برای خوشرنگ شدن آن کمی پنیر پیتزا، روی آن بریزید و اشکال مورد نظر را با قالب برش بزنید و روی لازانیا قرار دهید. فر بالا را روشن کرده و یا در طبقه پایین قرار دهید. تا پنیر پیتزا آب شود و رویش کمی طلایی شود.
نظرات دستور پخت

لازانیای قالبی