مواد لازم

پاناکوتا قلبی

۵
مواد اصلی
خامه صبحانه
۱ بسته
شیر
۳ پیمانه
شکر
۱ پیمانه
پودر ژلاتین
۳ قاشق سوپ خوری
وانیل
۱/۸ قاشق چای خوری
ژله توت فرنگی
۱/۲ بسته
کلمات کلیدی

پاناکوتا قلبی

طرز تهیه

پاناکوتا قلبی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۰۰
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
اول شیر رو داخل یه ظرف شیشه ای بریزید و ژلاتین رو به آن اضافه کنید. بعد مخلوط شیر و ژلاتین رو بگذارید روی کتری یا توی ماکروفر تا ژلاتین حل شود.
۲
خامه ، شکر و وانیل رو در یه قابلمه ریخته و مخلوط کنید. بعد بگذارید روی شعله خیلی کم فقط درحدی که مایع گرم شود و شکر داخل خامه حل شود.
۳
بعد از اینکه ژلاتین در شیر حل شد ، شیر رو به خامه اضافه کنید. قالب سیليکوني قلبی را چرب کنید و نصف مایع رو داخل قالب بریزید. تقریبا یک سوم قلب ها رو پر کنید . حدود ۴۵ دقیقه داخل یخچال یا ۲۰ – ۲۵ دقیقه داخل فریزر بزارید تا خودش را بگیرد.
۴
نکته: قبل از ریختن مایع داخل قالب یک سینی زیر قالب بزارید چون قالب های سیلیکونی انعطاف زیادی دارند.
۵
نصف بسته پودر ژله رو با یک لیوان آب جوش سرخالی مخلوط کنید و روی کتری در حا جوش بگذارید تا دانه های ژله کاملا حل شود و بعد اجازه دهید تا خنک شود.
۶
زمانی که پاناکوتا بست روی آن یک لایه ژله بریزید .یه مقدار از ژله رو نگهدارید برای انتهای کار ... ( داخل قالب ، شکل قلب گود داریم که بعدا می خوایم با این ژله آن را پر کنیم ).دوباره به یخچال انتقال بدید و بگذارید تا ژله ببندد.
۷
حالا مقدار باقی مانده از پاناکوتا رو روی ژله بریزید و دوباره بگذارید تا ببندد.اینبار مدت بیشتری لازمه حدودا" ۱ الی ۲ ساعت داخل یخچال بذارید تا حسابی ببنده .
۸
نکته : زمان بستن مواد داخل یخچال به دمای یخچالتون بستگی داره! حالا باید یکی یکی پاناکوتا رو از قالب خارج کنید. با یک کارد پنیر خوری که تیز نباشد. دور دسر رو از قالب جدا کنید و داخل ظرف سروتون برگردونید.
۹
نکته: یکی یکی اینکارو بکنید چون اگه همه رو با هم داخل یه ظرف برگردونید.انتقال دادنشون به ظرف سروتون یه مقدار مشکله خواهد بود. الان باید قسمت خالی قلبی شکل رو با باقی مونده ژله پر کنید و بگذارید داخل یخچال.
۱۰
نکته : اگه توی این مدت ژله تون بسته شده باشه می تونید مجددا روی کتری قرار بدین تا شل شود البته حتما حواستون باشه که ژله سرد شود و بعد روی پاناکوتا بریزید چون باعث آب شدن پاناکوتا خواهد شد اگر خنک نباشد. دسر را داخل ظرف سرو بگذارید و نوش جان کنید
نظرات دستور پخت

پاناکوتا قلبی