مواد لازم

نان موزی ساده

۴
مواد اصلی
آرد
۱.۵ فنجان
جوش شیرین
۱ قاشق چای خوری
نمک
۰.۵ قاشق چای خوری
دارچین (آسیاب شده)
۳/۴ قاشق چای خوری
موز متوسط (لک دار یا سیاه شده)
۳ عدد
کره (بدون نمک، آب شده و خنک شده)
۱۱۳ گرم
شکر قهوه ای
۱۵۰ گرم
تخم مرغ (کمی زده شده)
۲ عدد
عصاره وانیل
۱ قاشق چای خوری
گردو (بو داده، خرد شده، اختیاری)
۵۰ گرم
کلمات کلیدی

نان موزی ساده

طرز تهیه

نان موزی ساده

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
توری فر را در طبقه ی وسطی قرار دهید و فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) داغ کنید. کف یک قالب نان ۲۱ در ۱۱ سانتی متری را کره بمالید و آرد بپاشید. قالب را روی یک سینی فر دو جداره یا دو سینی فر معمولی که روی هم قرار داده شده اند بگذارید.
۲
آرد، جوش شیرین،‌نمک و دارچین را با یکدیگر هم بزنید و کنار بگذارید.
۳
موز ها را کف یک کاسه ی متوسط به شکل خمیر در آورید و له کنید.
۴
کره ی آب شده، شکر قهوه ای، تخم مرغ ها و وانیل را با موزها مخلوط کنید تا ترکیب شوند.
۵
از یک کاردک پلاستیکی بزرگتر استفاده کنید. دیواره ها و کف ظرف را بتراشید سپس مواد خشک را در سه مرحله اضافه کنید و آرام هم بزنید تا حل شوند و خمیر یکدست شود. مغز ها را اضافه کنید و هم بزنید.
۶
خمیر را داخل قالب بریزید و روی آن را صاف کنید. ۵۵ تا ۷۵ دقیقه تا زمانی که چاقویی که وسط نان فرو می کنید تمیز بیرون بیاید در فر بپزید.
۷
بعد از اینکه ۳۰ دقیقه در فر ماند رنگ آن را چک کنید. اگر به نظر می رسد دارد خیلی زود قهوه ای می شود روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید.
۸
وقتی نان پخت، آن را با قالب روی یک توری خنک کننده قرار دهید و بگذارید ۵ دقیقه بماند. نان را از قالب در بیاورید و روی توری قرار دهید و کامل خنک کنید.
۹
بهترین کار این است که نان را محکم در پوشش پلاستیکی بپیچید و یک شب در دمای اتاق یا ۵ روز در یخچال نگه دارید. ما نان را در یخچال نگه می داریم و هر وقت بخواهیم یک برش از آن را در توستر داغ می کنیم.
سایر نکات

نان موزی ساده

برای اینکه نان خوش طعم تر و با کیفیت تر باشد موز ها باید رسیده باشند. اگر موز خیلی رسیده و قهوه ای باشند که چه بهتر. استفاده از مغز آجیل در این نان اختیاری است.
نکته ای درباره ی اندازه ی قالب: ما از یک قالب 21 در 11 سانتی متری استفاده کردیم. اگر شما قالب 22 در 12 سانتی متری دارید 5 تا 10 دقیقه زودتر نان را چک کنید که پخته باشد.
نظرات دستور پخت

نان موزی ساده