عکس قطاب کنجدی
دوستان گلم من چندساله با این دستور قطاب درست میکنم می تونید به جای کنجد پودر گردو و یا پودر بادام رو جایگزین کنید.امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.
...
مواد لازم

قطاب کنجدی

۲۰
مواد اصلی
آرد سفید
۲ پیمانه
تخم مرغ
۲ عدد
روغن مایع
۱/۲ پیمانه
پودر قند
۱/۲ پیمانه
شیر
۱ پیمانه
پودر هل
۱ قاشق چای خوری
مواد میانی :
کنجد
۱ پیمانه
پودر قند
۱/۲ پیمانه
پودر هل
۱ قاشق چای خوری
گلاب
۱ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

قطاب کنجدی

طرز تهیه

قطاب کنجدی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا کنجد رو با پودر قند و پودر هل مخلوط میکنیم و خوب آسیابش میکنیم و بعد گلاب رو اضافه میکنیم.
۲
در ظرفی جداگانه تخم مرغ و پودر قند را با همزن دستی هم میزنیم سپس روغن و شیر و پودر هل را اضافه میکنیم و مجدد هم میزنیم تا خوب مخلوط شوند .
۳
بعد از آن آردمان را روی مواد الک میکنیم و مخلوط میکنیم و شروع میکنیم به ورز دادن با دست و حسابی ورز میدهیم باید آرد را تا حدی بریزیم که خمیرمان به دست نچسبد.
۴
بعد از اینکه خمیر آماده شد آن را درون یک پلاستیک فریزر می گذاریم و پهن میکنیم و در دمای محیط نیم ساعت می گذاریم استراحت کنه.
۵
بعد از استراحت خمیرمون؛ کمی از اون رو برداشته کف سینی که کمی آرد پاشیدیم پهن میکنیم و با وردنه پهنش میکنیم نباید خمیرتون رو زیاد نازک کنید سپس از مواد میانی وسطش می گذاریم و مانند پیراشکی دورشو می پیچیم.
۶
اگه میخواید تمیز پیچیده بشه و موقع سرخ شدن از هم باز نشن سر انگشتتون رو کمی روغن بزنید بعد بپیچید.
۷
قطاب ها رو روی کف سینی که قبلا چرب کردید بچینید حتما کف سینی رو چرب کنید وگرنه موقعی که بخواین سرخ کنید ته قطاباتون میچسبه به کف سینی و خوب نمیشه پس چرب کنید که راحت جدابشه از سینی ؛
۸
آخرسرهم تو روغن زیاد و داغ سرخ کنید وقتی که دوطرفش سرخ شد و تغییر رنگ داد با کفگیر بردارید بگذارید رو حوله تا روغن اضافش گرفته بشه بعد هم روش پودر قند الک کنید.میتونید پودر هل یا پسته هم روش الک کنید.
نظرات دستور پخت

قطاب کنجدی