مواد لازم

اسلايس شیر عسل و گردو

۶
مواد لازم
کره
۱۲۵ گرم
آرد
۱۸۰ گرم
پودر شکر
۵۵ گرم
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
مواد میانی :
شیر عسل
۱ قوطی
گردو
۵۰ گرم
کره
۳۰ گرم
قهوه فوری
۲ قاشق چای خوری
شربت
۲ قاشق سوپ خوری
مواد لازم رویه
کره
۶۰ گرم
آرد
۷۵ گرم
شکر قهوه ای
۳۵ گرم
دارچین
۱/۲ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

اسلايس شیر عسل و گردو

طرز تهیه

اسلايس شیر عسل و گردو

درجه سختی
زمان تهیه ۵۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
این اسلايس سه لایه دارد. در ابتدا تمامی مواد رویه را با هم مخلوط می کنیم و با همزن برقی در حدود ۲ دقیقه بزنید خمیری که بدست می آید را داخل کیسه فریزر قرار دهید و بعد داخل فریزر بگذارید.
۲
مواد میانی : داخل یک قابلمه تمامی مواد میانی به جز گردو را اضافه کنید و بگذارید روی شعله ملایم و آن را مدام هم بزنید تا زمانی که به جوش آید و به غلظت برسد این غلظت باید در حد یک عسل غلیظ باشد وقتی به غلظت رسید گردوها را اضافه کنید و دوباره در حد یک دقیقه هم بزنید زیر مواد را خاموش کنید و اجازه بدهید تا خنک شود.
۳
مواد زیرین : کره را با پودر شکر بزنید تا رنگ آن روشن شود سپس آرد و بکينگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک کنید و به کره و پودر شکر اضافه کنید و هم بزنید در حد مخلوط شدن کافی است
۴
بعد خمیر را با دست جمع کنید نیازی به ورز نیست از سینی ۲۰در ۳۰ یا ظرف پیرکس می توانید استفاده کنید داخل قالب را فويل بیندازید و کف آن را چرب کنید و خمیر زیرین را روی آن با کمک دست پهن کنید و بعد داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزید.
۵
بعد اجازه بدهید تا خنک شود مواد میانی را روی این خمیر می ریزیم و روی لایه زیرین پهن میکنیم و خمیر رویه را روی این مواد رنده میکنیم تا روی مواد را بپوشاند دوباره به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد می گذاریم تا بپزد و بعد از این زمان از فر خارج کرده و برش بزنید و با شکلات سیاه و سفید آن را تزیین کنید.
۶
نکته : منظور از شربت مقدار ۲ شکر به ۱ آب است یعنی اگر از دو ق غ شکر استفاده کردیم یک ق غ آب احتیاج است آنها را با هم مخلوط کنید و بگذارید روی حرارت ملایم تا دانه های شکر محو شوند در همین حد کافی است.
سایر نکات

اسلايس شیر عسل و گردو

این شیرینی بسیار خوشمزه است و دستور آن آسان فقط مراحل آن زیاد است یکبار که امتحان کنید عاشق طعم ، عطر آن خواهید شد.
منظور از ارد گفته شده ارد قنادی است .
از شیر عسلی که داخل قوطی های فلزی هستند استفاده کنید چون غلظت مناسبی دارند.
نظرات دستور پخت

اسلايس شیر عسل و گردو