مواد لازم

فالوده شیرازی

۶
مواد اصلی
نشاسته گل
۲۰۰ گرم
آب
۲ لیوان
مواد برای شربت فالوده:
شکر
۳۰۰ گرم
آب
۱ لیوان
آبلیمو ترش
۱ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

فالوده شیرازی

طرز تهیه

فالوده شیرازی

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
برای تهیه شربت شکر و آب را روی حرارت گذاشته تا قوام بیایدبرای شربت فالوده شیرازی قطرات آخر اون شیره که داریم روی قاشق ،به سختی از قاشق باید جدا بشه ،بعد درآخر یک قاشق چای خوری آبلیمو را اضافه کرده. بعد داخل فریزر قرار داده تا خنک شود.
۲
آب و نشاسته را مخلوط کرده اجازه میدهیم تا نیم ساعت بماند تا نشاسته ته نشین شودو آب روی آن رو که ترش آب نشاسته هست خارج میکنیم و دور میریزیم.
۳
بعد معادل آن مقدار آبی که خارج کردیم رو به نشاسته اضافه میکنیم و با حرارت متوسط مدام هم زده تا به شکل فرنی دربیادحدودا نیم ساعت طول میکشه تا سفت شود.از اون حالت شیری رنگ دربیاد و شفاف شده باشد.
۴
بعد داخل آبکش فلزی قرار داده وبا پشت قاشق فشرده میکنیم آبکش رو داخل ظرف آب یخ قرار داده با قاشق فشرده کرده و رشته ها از سوراخ آبکش بیرون بیایند ورشته ها بسیار شکننده و نازک در بیاند(از دستگاه پرس هم میتوانیم استفاده کنیم).
۵
رشته ها را از آب یخ خارج کرده فوری داخل فریزر قرار داده تا به اون یخ زدگی که میخواهیم برسه. بعد شربت خنک شده را از فریزر خارج کرده رشته ها را فوری داخلش ریخته و سریع بهم میزنیم تا به رشته ها حالت شکنندگی بدهد.بعد داخل فریزر گذاشته تا خودش رو بگیرد.
۶
و با طعم های شربت آلبالویی،آبلیمویی یا زعفرانی استفاده کنید.
تصاویر مراحل تهیه

فالوده شیرازی

بیشتر
سایر نکات

فالوده شیرازی

‎اگر خواستید از طعم زعفرانی استفاده کنید میتوانید آبی که برای شربت استفاده کردید رابه جاش از گلاب استفاده کنید.
این دستور پخت در تاریخ 1/3/96 بازبینی و اصلاح شد
نظرات دستور پخت

فالوده شیرازی