مواد لازم

ژله بستنی نیمرو

۸
مواد اصلی
ژله آلوئه ورا
۱ بسته
ژله پرتقال یا هلو
۱ بسته
آب جوش
۲ لیوان
بستنی وانیلی
۲ لیوان
جا تخم مرغی
۱ عدد
کلمات کلیدی

ژله بستنی نیمرو

طرز تهیه

ژله بستنی نیمرو

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
ژله پرتقال ۱بسته با ۱لیوان اب جوش را مخلوط کرده روی بخار کتری قرار داده تا شفاف بشه.
۲
بگذارید کنار تا خنک بشه بعد چند قاشق بستنی اب شده اضافه کرده تا کمی رنگش تغییر کنه خوب هم بزنید بعد داخل ظرف جا تخم مرغی که قبلا با قلمو چرب کردید قرار داده و در یخچال بگذارید.
۳
بعد از اینکه ژله کاملا خودشو گرفت، با حوصله دورش رو با چاقوی کوچک و نوک تیز از قالب جدا میکنیم و ته قالب رو چند ثانیه زیر آب داغ میگیریم و با چند ضربه ی فنی خارجشون میکنیم و میچینیم تو دیس.
۴
حالا میریم سراغ سفیده:
۵
۱بسته ژله الوورا با ۱لیوان اب جوش را مخلوط کرده روی بخارکتری قرار داده تا شفاف بشه بعد بگذاربد کنار تا خنک بشه ۱لیوان بستنی که قبلا گذاشتیم تقریبا اب شده اضافه می کینم خوب مخلوط کرده نصف این مایه رو تو ظرف که کیسه فریزر چرب شده دارد ریخته در یخچال قرار میدیم وقتی خودشو گرفت ژله پرتقالی رو با کارد از کناره ها جدا کرده ارام نوک قاشق یا کارد رو بندازین در میاد و روی ژله بستنی سفید بریزید بعد بقیه ژله بستنی سفید را که نگه داشته بودیم ارام از کناره ها ریخته در یخچال قرار میدیم بعد از گرفتن برشهای نامنظم، در ظرف سرو میکنیم.
۶
نکته ای هست اولا کمی دیس رو چرب کرده .دوما لایه ی آلوئه وراتون رو خیلی ضخیم نکنید. هر چی نازکتر باشه، هم زودتر می بنده و هم طبیعی تر در میاد!
تصاویر مراحل تهیه

ژله بستنی نیمرو

بیشتر
نظرات دستور پخت

ژله بستنی نیمرو