مواد لازم

کیک تولد شکلاتی

۲۰
مواد اصلی
تخم مرغ
۸-۱۰ عدد
وانیل
۱/۸ قاشق چای خوری
شکر دانه ریز
۸-۱۰ قاشق غذا خوری سرپر
آرد سفید
۸-۱۰ قاشق غذا خوری سرپر
پودر کاکائو
۳-۴ قاشق غذا خوری سرپر
خامه فرم گرفته
۱-۱.۵ کیلوگرم
موز خردشده
۲ عدد
گردو خردشده
۲۰۰ گرم
کلمات کلیدی

کیک تولد شکلاتی

طرز تهیه

کیک تولد شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
زرده و سفیده از هم جدا میشوند.
۲
فر با حرارت ۱۸۰درجه روشن میشود
۳
به سفیده یک قاشق شکر اضافه میشود. به زرده شکر و وانیل (یا وانیل مایع ۱ ق چ) اضافه میشود.
۴
سفیده با دور تند همزن مدت هفت الی ده دقیقه زده می‌شود تا کاملا سفت شود. زرده هم با همزن زده می‌شود تا کاملا کرم رنگ و کشدار شود.
۵
زرده به سفیده اضافه و با لیسک خیلی آرام در جهت عقربه های ساعت فولد میشود. سپس آرد و کاکائو الک شده که کمی نمک هم به آن اضافه شده تدریجا اضافه و مخلوط میشود.
۶
مواد را درون قالب مورد نظر که با کاغذ روغنی پوشانده شده ریخته و در فر میگذاریم. قالب من کمربندی دایره با قطر ۲۵سانت بود.
۷
کیک که پخته شد از فر خارج کرده و اجازه میدهیم کاملا سرد شود. بعد با کمک نخ یا هر وسیله دیگر به سه قسمت مساوی تقسیم میشود.
۸
حالا با کمک قلمو روی سطح هر لایه کیک شیر کاکائو میزنیم. مقداری از خامه فرم گرفته را درون قیف یه بار مصرف ریخته و روی سطح لایه اول میزنیم. روی آن موز و گردو ریخته و لایه دوم را روی آن گذاشته کمی فشار میدهیم. باز هم شیر کاکائو، خامه، موز و گردو گذاشته و در نهایت لایه سوم و لایه آخر قرار داده میشود. روی لایه آخر فقط شیر کاکائو و خامه میزنیم. خامه من شکلاتی نسکافه ای بود.
۹
با کمک قیف به دیواره کیک هم خامه زده و سپس با کمک کاردک، پالت و صفحه گردان دیواره و سطح کیک را که خامه زده ایم مسطح میکنیم. سپس با مواد دلخواه، گل طبیعی، میوه، انواع گاناش یا... تزیین میشود. در اینجا با کمک صفحه تقسیم کننده من کیک را به دوازده قسمت مساوی علامت زده و با کمک خامه و انواع شکلات پر کردم. اطراف کیک هم آلبالو یخ زده گذاشتم که خیلی خوشمزه اش میکنه
سایر نکات

کیک تولد شکلاتی

مقداری نمک جهت کیفیت پخت کیک اضافه کردم. مقداری فلفل سیاه جهت بیشتر شدن عطر کاکائو استفاده کردم. سعی کنید تمام مواد تازه و به دمای محیط رسیده باشد. در فرهای برقی دما بیست درجه کمتر میشود.
نظرات دستور پخت

کیک تولد شکلاتی