عکس تارت میوه ای
بی نهایت خوشمزه
ممنون از خانم قربانی عزیزم بابته دستور خمیر تارت و ممنون از دوست خوبم bluelife29 بابت دستور کرم تارت 😘
...
مواد لازم

تارت میوه ای

۲
مواد اصلی
خمیر تارت
0
کره
۱۵۰ گرم
آرد
۲۵۰ گرم
وانیل
نوک قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ
۱ عدد
پودر قند
۲ قاشق غذا خوری
شیر
۲ قاشق غذا خوری
نمک
۱/۸ قاشق چای خوری
مواد لازم کرم
پنیر موسکارپونه
۲۰۰ گرم
خامه صبحانه
۲۰۰ گرم
آب پرتقال
۴ قاشق غذا خوری
پوست پرتقال
۱/۲ قاشق چای خوری
پودر قند
به مقدار لازم
پودر ژلاتین
۱ قاشق چای خوری سرخالی
کلمات کلیدی

تارت میوه ای

طرز تهیه

تارت میوه ای

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا خمیر تارت رو آماده میکنیم . کره (حتما سرد باشه ) رو خرد میکنیم و بهش پودر قند و نمک و آرد الک شده رو اضافه میکنیم و با نوک انگشتامون هم میزنیم تا به شکل خرده نان در بیاد.
۲
و بعد بهش شیر سرد و زرده تخم مرغ و وانیل اضافه میکنیم و با دست هم میزنیم تا به شکل خمیر دربیاد(اصلا خمیر رو ورز ندید چون باعث سفت شدن تارت میشه ).
۳
بعد خمیر رو به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار میدیم تا استراحت کنه و بعد خمیر رو با وردنه باز میکنیم و داخل قالب پهن میکنیم و با چنگال روی خمیر رو سوراخ میکنیم تا خمیر داخل فر پف نکنه .
۴
و بعد داخل فری که از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۸۰ به مدت ۲۰ دقیقه قرار میدیم تا خمیر پخته بشه و بعد از فر خارج میکنیم و وقتی خنک شد از قالب بیرون میاریم .
۵
حالا باید کرم رو درست کنیم پنیر ماسکارپونه و خامه و پودر قند رو باهمزن میزنیم تا یکدست بشه و بعد بهش پودر ژلاتین رو که داخل آب پرتقال به روش بنماری حل کردیم اضافه میکنیم و پوست پرتقال هم اضافه میکنیم(مواظب باشید سفیدی پوست پرتقال داخل کرم نره که باعث تلخی میشه) و دوباره با همزن میزنیم .
۶
و بعد کرم رو داخل تارت میریزیم و میذاریم داخل یخچال تا کمی سفت بشه و بعد روش رو با خامه فرم گرفته و میوه و بریلو تزیین میکنیم.
عکس و تصاویر ارسالی از تارت میوه ای
نظرات دستور پخت

تارت میوه ای