عکس تتالی
ته تالی یا تتالی یکی از غذاهای محلی است که در اراک تهیه می شود. این یک نوع غذای گوشتی محسوب می شود که به عنوان شام، با نان میل می شود. مواد داخلی این غذا بسیار مغذی بوده و می تواند یک غذای کامل به حساب آید.
...
مواد لازم

تتالی

۵
مواد اصلی
گوشت چرخ کرده
۵۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط
۴ عدد
پیاز بزرگ
۳ عدد
گوجه فرنگی
۴ عدد
رب گوجه ‌فرنگی
۳ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

تتالی

طرز تهیه

تتالی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۹۵
دقیقه
۱
ابتدا دو تا از پیاز ها را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و در میزان مورد علاقه ای از روغن در تابه ای تفت می دهیم سپس مقداری مورد نیاز از ادویجات (فلفل سیاه. فلفل قرمز. زردچوبه) اضافه میکنیم .
۲
و بعد از آن رب گوجه فرنگی را به مواد افزوده و خوب تفت میدهیم تا خامی رب گرفته شود و در انتها به آن مقداری نمک اضافه میکنیم.از مواد مقداری بیشتری را از ماهیتابه جدا کرده و در ظرف دیگری میگذاریم.
۳
پیاز سوم را هم رنده می کنیم و به گوشت چرخ شده اضافه می کنیم و حسابی ورز می دهیم تا با پیاز ها یک دست شود. به گوشت چرخی ادویه جات مثل نمک و فلفل اضافه می کنیم. در نهایت به میزان مورد نظر از پیازها را روی کف دست پهن کرده همانند کتلت به آن شکل میدهیم و روی پیاز و رب تفت داده شده قرار میدهیم .
۴
در ادامه سیب زمینی ها را پوست گرفته و به طور حلقه ای خرد کرده و روی گوشت ها می چینیم . و گوجه فرنگی را نیز به صورت حلقه حلقه برش زده و روی سیب زمینی میچینید
۵
نهایتا به آن مقدار پیاز و رب گوجه ایی که از قبل کنار گذاشته بودیم ۲ لیوان آب اضافه میکنیم و با قاشق هم میزنیم تا مواد در آب حل شود سپس برروی شعله قرار داده تا به جوش آید .پس از جوش آمدن به ماهیتابه مواد چیده شدمون اضافه میکنیم .و زیر آن را کم میکنیم تا با حرارت کم پخته شود. و آماده سرو شدن نوش جان
سایر نکات

تتالی

در صورت علاقه میتوانید فلفل دلمه ایی را نیز همانند گوجه و سیب زمینی برش داده بچینید
این غذای خوشمزه و لذیذ را هم میتوانید همراه برنج ویا نان میل کنید
نظرات دستور پخت

تتالی