عکس شیرینی میکادو بازاری
#شیرینی_میکادو_بازاری
سلام دوستان
اینم شیرینی میکادو یا میشکای بازاری خودمون که قولش رو داده بودم اگه طبق دستور پیش برین بدون شک یکی از بهترین و خوشمزه ترین میکادوهایی میشه که تا به حال خوردین و با نمونه بازاری هیچ فرقی نمیکنه .
...
مواد لازم

شیرینی میکادو بازاری

۲۰
مواد اصلی
آرد سفید
۱ لیوان
بیسکویت آسیاب شده
۱ لیوان
پودر قند
۲ لیوان
روغن جامد
۱ لیوان
نان ویفر یا نان میکادو
۴-۵ عدد
وانیل شکری
۱ قاشق چای خوری
شکلات ذوب شده
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

شیرینی میکادو بازاری

طرز تهیه

شیرینی میکادو بازاری

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
آرد را با حرارت ملایم تفت میدهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و فقط خیلی کم تغییر رنگ دهد ، سپس روغن جامد را اضافه کرده و کمی دیگر تفت میدهیم در این مرحله رنگ آرد باید به رنگ قهوه ای خیلی روشن باشد .
۲
حرارت را خاموش کرده و پودر قند و پودر بیسکویت و وانیل را اضافه و خوب مخلوط میکنیم تا یکدست شود . مواد آماده شده را به تعداد نانها تقسیم میکنیم وهر قسمت را لایه یک نان قرار میدهیم و با چاقو یا پالت صاف میکنیم .
۳
لایه دوم را روی آن قرار میدهیم وکمی فشار میدهیم و خمیر دوم را با پالت روی نان میکادو دوم صاف میکنیم و این کار را تا لایه آخر نان ادامه میدهیم. در آخر جسم سنگینی را روی نانها قرار میدهیم تا شیرینی کاملا خودش را بگیرد و منسجم شود .
۴
پس از چند ساعت که کاملا خود را بست با شکلات ذوب شده یک لایه نازک روی نان میکشیم و میگذاریم تا شکلات سفت شود سپس به دلخواه برش میزنیم .
تصاویر مراحل تهیه

شیرینی میکادو بازاری

سایر نکات

شیرینی میکادو بازاری

من بار اول این شیرینی رو با بیسکویت وانیلی ساده درست کردم و عالی شد اما برای سری بعد با بیسکویت کرمدار موزی درست کردم چون وانیلی گیرم نیومد و یکی از خوشمزه ترین میکادوهایی شد که تا به حال خوردم .
حتما تا مواد داغ است روی نانها رو پر کنید . میتونید به جای پودر بیسکویت از آسیاب شده شیرینی خشک هم استفاده کنید .
نظرات دستور پخت

شیرینی میکادو بازاری