مواد لازم

کیک شکلاتی مغزدار

۲
مواد اصلی
آرد
۲ پیمانه
شیر
۱ پیمانه
تخم مرغ درشت
۳ عدد
شکر
۱/۲ پیمانه
روغن
۱/۴ پیمانه
پودر کاکائو
۲ قاشق سوپ خوری
شکلات مغزدار
به تعداد لازم
شکلات تخته ای شیرین
به مقدار لازم
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

کیک شکلاتی مغزدار

طرز تهیه

کیک شکلاتی مغزدار

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
ابتدا تمام مواد رو از یخچال بیرون میاریم تا به دمای محیط برسند و فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم میکنیم و بعد شروع به آماده کردن مواد کیکمون میکنیم.
۲
تخم مرغ ها (سعی کنید از درشت ترین تخم مرغ هاتون استفاده کنید) را در ظرف گودی میشکنیم و شروع به همزدن با همزن میکنیم تا از لختگی در بیاد و شکر و وانیل رو بهش اضافه میکنیم آنقدر با همزن میزنیم تا موادمون پوک و کرم و کشدار بشه و از دانه های شکر خبری نباشه.
۳
و بعد شیر و روغن رو همزمان اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم میزنیم حالا مواد خشکمون که شامل آرد، بکینگ پودر،پودر کاکائو هستش رو سه بتر الک کرده و به مواد اضافه میکنیم در این قسمت از لیسک برای ترکیب کردن مواد استفاده میکنیم و در نهایت یک دقیقه با دور کند همزن میزنیم تا مواد یکدست بشه .
۴
قالب های کوچیکمان رو با روغن جداکننده (ترکیب میزان مساوی از آرد و روغن جامد و روغن مایع)چرب میکنیم و تا یک سوم ، از موادمان پر میکنیم و یک عدد شکلات مغزدار در وسط قالب فرو میکنیم و داخل فر قرار میدیم تقریبا ۱۰ دقیقه زمان میبره تا کیک ها بپزن با خلال چک کنید در صورت نچسبیدن مواد کیک ها آماده اند.
۵
بعد از سرد شدن کیک ها رو جدا میکنیم و قالب رو کاملا میشوییم و خشک میکنیم حالا کاکائو هایمان را به روش بنماری(حرارت بخار آب) ذوب میکنیم و با قلمو تمام دیواره و کف قالب رو آغشته میکنیم و به مدت یک دقیقه قالب را داخل یخچال گذاشته تا شکلات ها ببندد و این کار را دوبار تکرار میکنیم و بار دوم سریعا کیک پخته را درون قالب فرو میکنیم تا کیک و کاکائو به هم بچسبن.
۶
زیاد فشار ندهید چون باعث ترک خوردم کاکائو میشود و بعد از چند دقیقه که در یخچال بگذارید به راحتی کیک های خوشگل از قالب جدا میشوند.
عکس و تصاویر ارسالی از کیک شکلاتی مغزدار
نظرات دستور پخت

کیک شکلاتی مغزدار