مواد لازم

شکر پاره با ارد ذرت

۲۵
مواد لازم شربت :
شکر
۵ لیوان
آب
۵ لیوان
لیمو
۱ برش
مواد لازم خمیر
کره نرم شده
۱۲۵ گرم
روغن مایع
۲ قاشق غذا خوری
پودر قند
۱ لیوان
آرد ذرت
۱ لیوان
تخم مرغ
۲ عدد
فندق (ریز خردشده)
۱ استکان
پودر نارگیل
۱ استکان
وانیل شکری
۱.۵ قاشق غذا خوری
ارده
۱ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر
۲.۵ قاشق چای خوری
آرد سفید
۳ لیوان
کلمات کلیدی

شکر پاره با ارد ذرت

طرز تهیه

شکر پاره با ارد ذرت

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۵
دقیقه
۱
برای شربت آب و شکر را داخل قابلمه بریزید و یک برش نازک لیمو را داخل قابلمه بندازید و روی اجاق بذارید وقتی شروع به جوش کرد زمان بگیرید و۳ دقیقه بعد اجاق را خاموش کنید و شربت را کنار بذارید سرد شود.
۲
برای شکر پاره کره نرم شده در دمای اتاق ، تخم مرغ ، روغن مایع ، آرد ذرت ،پودر قند ،پودر نارگیل ،فندق ریز خرد شده،وانیل و ارده را داخل ظرفی بریزید و با دست ورز بدید.بکینگ پودر و آرد را کم کم و با کنترل بریزید و ورز بدید.
۳
آرد به اندازه ای بریزید که خمیر نرمی شود و به دست نچسبد(اگر خمیر سفت باشد نتیجه خوبی نمیگیرید)از خمیر تکه هایی بردارید و با دست هر شکلی دوست دارید بدید و داخل سینی بچینید. نیاز به چرب کردن سینی نیست چون به ظرف نمی چسبد (میتوانید کف سینی کاغذ روغنی بندازید)یک قاشق چای خوری روغن مایع به زرده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید و با فرچه روی شکر پاره ها بزنید با چنگال روی شکر پاره ها خط بیاندازید
۴
با این مقدار یک سینی فر سایز بزرگ پر شد و۶_۵تا هم داخل سینی کوچک گذاشتم.سینی کوچک را هم در طبقه پایین فر گذاشتم.در فر ۱۸۰ درجه از قبل گرم شده تا وقتی که سرخ شود بپزید(مدت پخت بستگی به فر شما دارد)
۵
بعد از بیرون آوردن از فر بلافاصله شربت سرد را روی شکر پاره ها بریزید(شربت کمی ولرم هم باشه میشه نیاز نیست کاملا سرد باشد ولی گرم نباشد)شربت سرد و شکر پاره گرم باشد.شربت را فراوان بریزید چون جذب میکند. وقتی شربت را خوب جذب کرد روی شکر پاره ها را با فندق یا پسته ریز خرد شده تزیین کنید.
سایر نکات

شکر پاره با ارد ذرت

دقت کنید آرد ذرت حالت پودری نداشته باشد کمی دانه درشت باشه اگر درشت باشه شکر پاره هم از نظر طعم و هم از نظر ظاهر خیلی بهتر میشه .
با این اندازه بین بیست و پنج تا سی تا شکر پاره درست میشه البته بستگی به شکل هم داره .
عکس و تصاویر ارسالی از شکر پاره با ارد ذرت
نظرات دستور پخت

شکر پاره با ارد ذرت