عکس قطاب
بی نهایت خوشمزه
ممنون از دوست عزیزم شور و شیرین بابته دستور خوبشون⚘
...
مواد لازم

قطاب

۸
مواد اصلی
کره
۱۰۰ گرم
شکر
۱ قاشق غذا خوری
آرد
به مقدار لازم
زرده تخم مرغ
۲ عدد
ماست‏
۱/۲ پیمانه
دارچین
۱/۴ قاشق چای خوری
مواد میانی :
گردو
۱/۲ پیمانه
پودر قند
۱/۲ پیمانه
پودر هل
۱/۲ قاشق چای خوری
دارچین
۱/۲ قاشق چای خوری
آرد
۱ قاشق غذا خوری
عرق هل یا گلاب
به مقدار لازم
طرز تهیه

قطاب

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
ابتدا کره نرم شده و ماست و زرده تخم مرغ و شکر رو باهم مخلوط میکنیم و با همزن میزنیم تا یکدست بشه و بعد آرد و دارچین رو باهم مخلوط میکنیم و الک میکنیم و کم کم به مواد اضافه میکنیم تا خمیری بدست بیاد ک به دست نچسبه ( خمیر رو نباید ورز بدین چون به روغن میفته ) .
۲
و بعد داخل نایلون بذارید و اجازه بدین یک ساعت استراحت کنه اگر محیط آشپزخونتون خنک هستش بذارید داخل محیط آشپزخونه بمونه ولی اگر گرم هستش بذارید داخل یخچال .
۳
برای مواد‌میانی گردو و پودر قند و پودر هل و پودر دارچین رو با هم مخلوط کنید و با استفاده از آسیاب پودرش کنید و بعد حدود یک ق چ عرق هل یا عرق دارچین یا گلاب اضافه کنید تا حالت خمیری بگیره ولی شل نشه در حدی که یکم حالت خمیری به خودش بگیره کافی هستش .
۴
وقتی خمیر استراحت کرد با وردنه خمیر رو باز کنید ( خمیر رو اصلا ورز ندید) و با استفاده از قالب دایره قالب بزنید و از مواد وسط خمیر بذارید و خمیر رو بپیچید و داخل سینی فر که کاغذ روغنی انداختید قرار بدید و به مدت ۵ دقیقه داخل یخچال قرار بدین
۵
و بعد داخل فری که از قبل گرم کردین با درجه حرارت ۱۷۰ به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه قرار بدین تا شیرینیتون طلایی بشه و تغیر رنگ نده . و بعد وقتی کاملا خنک شد داخل پودر قند بغلطونید ( من به پودر قند دارچین هم اضافه کردم ) .
۶
نکته : از مواد میانی خیلی زیاد داخل خمیر نذارید که باعث میشه شیرینیتون داخل فر ترک بخوره .
تصاویر مراحل تهیه

قطاب

بیشتر
سایر نکات

قطاب

خمیر رو ورز ندید که به روغن میفته .
نظرات دستور پخت

قطاب