عکس حلوا زنجبیلی قالبی
هم راحت درست میشه هم طعم ومزه بینظیری داره..انشاءالله درست کنین ولذت ببرین..
...
مواد لازم

حلوا زنجبیلی قالبی

۸
مواد اصلی
آرد
۱ لیوان
کره
۱۰۰ گرم
پودر قند
۳/۴ لیوان
روغن جامد
۳ قاشق غذا خوری
پودر زنجبیل
۱ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

حلوا زنجبیلی قالبی

طرز تهیه

حلوا زنجبیلی قالبی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا آرد را الک کرده در تابه می ریزیم وبمدت ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم و با قاشق چوبی هم می زنیم تا بوی خامی آرد گرفته شود و خیلی کم تغییر رنگ دهد یا طلایی روشن شوداز روی حرارت برداشته آرد تفت داد شده را یک بار دیگر الک می کنیم و دوباره به تابه برمی گردانیم.
۲
کره و روغن را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا روغن خوب جذب حلوا شود..ودو سه دقیقه در روغن تفت میدیم..حالا پودر قند را هم در دو مرحله الک کرده و اضافه می کنیم با هر دفعه اضافه کردن پودر قند باید حسابی حلوا راهم بزنیم تا پودر قند به خورد حلوا برود.
۳
در آخر پودر زنجبیل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم..اگه بخوایم تو سینی پهن کنیم وبرش بزنیم همین قدر روغن کافیه..ولی برا قالبی شاید یک تا یک ونیم قاشق بیشتر روغن لازم باشه..اونم کره یا روغن جامد.اصلا روغن مایع نزنین..
۴
حلواتون وقتی آماده شد باید یکم روان باشه . اول قالب سلیکونیتونو بذارین تو سینی و بذارین پیش دستتون وبا قاشق مربا خوری ارام وبا حوصله قالبها رو پر کنین..وقتی تموم شد آرام قالب رو دوسه مرتبه رو میز یا کابینت بزنین تا حبابهای احتمالی خارج بشن..
۵
حالا وقتشه که بره تو یخچال..تا شما بکارتون برسین ویه چایی دم کنین حلواتون تو یخچال قالب میگیره ..حدودا ۳ تا ۴ ساعت.. بعد با یه چایی داغ خودتونو به خوردن یه حلوای خوشمزه دعوت کنین..
تصاویر مراحل تهیه

حلوا زنجبیلی قالبی

بیشتر
سایر نکات

حلوا زنجبیلی قالبی

من برای پیمانه از لیوان دسته دار فرانسه استفاده کردم..وقتی درآوردمشون روش یکم پودر قند الک کردم برا تنوع والا لازم نیست..
نظرات دستور پخت

حلوا زنجبیلی قالبی