عکس ژله پاپیونی
این ژله در عین زیبایی حوصله و زمان زیادی لازم داره و به راحتی 20 الی 25 نفر رو ساپورت میکنه.
...
مواد لازم

ژله پاپیونی

۲۰
مواد اصلی
ژله آلوئه ورا
۳ بسته
ژله با طعم های متفاوت
۴ بسته
آب جوش
۸ لیوان
شیر یا بستنی
۲.۵ لیوان
کلمات کلیدی

ژله پاپیونی

طرز تهیه

ژله پاپیونی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
ابتدای کار کف و دیواره های قالب رو با دقت چرب کنید. یک بسته ژله آلوئه ورا رو با یک لیوان آب جوش بن ماری کنید. سرد که شد نصف لیوان شیر یا بستنی بهش اضافه کنید.
۲
پاپیون کف قالب رو با ژله ی سفید پر کنید ، (این مرحله رو با دقت انجام بدین طوری که فقط پاپیون پر بشه تا نمای کار در نهایت تمیز و شکیل باشه) به یخچال انتقال بدین. اونقدری باید توی یخچال بمونه که جای انگشت روی سطح ژله بمونه.
۳
هر بسته ژله رنگی رو با یک لیوان آب جوش بن ماری کنید و سرد که شد با نصف لیوان شیر یا بستنی مخلوط کنید و توی ظرفهای مسطح با ارتفاع مناسب بریزید(من از پیرکس مرغ خوری استفاده کردم) و به یخچال انتقال بدین تا حسابی سفت بشن، و با کاترهای دلخواه قالب بزنید.
۴
دو بسته ژله آلوئه ورا رو با ۳ لیوان آب جوش بن ماری کنید و اجازه بدین سرد بشه. ژله قسمت پاپیون که سفت شد، کمی از ژله آلوئه ورا رو که سرد شده کف قالب بریزید (ارتفاعش زیاد نباشه)،بعد انتقال بدین به یخچال تا خودش رو بگیره همینکه جای انگشت روی سطح ژله بمونه کفایت میکنه در واقع نباید سفت بشه.
۵
با ژله های رنگی قالب خورده کل قالب رو پر کنید و ما بقی ژله آلوئه ورا ساده رو توی قالب بریزید و به یخچال انتقال بدین تا کاملا سفت بشه. با نوک انگشت ژله رو از دیواره ها جدا کنید و چند ضربه با کف دست به کف و دیواره های قالب بزنید و توی ظرف سرو انتقال بدین.
سایر نکات

ژله پاپیونی

1-در صورت استفاده از شیر دقت داشته باشید که کاملا شیر سرد باشه تا توی ژله بریده نشه.اگر هم از بستنی استفاده کردین باید بستنی آب شده و روان باشه.
2- ژله های من انگور ، بلوبری،توت فرنگی و موز استفاده کردم.
3- برای سهولت کار ژله های رنگی رو بهتر هست از شب قبل درست کنید.
4- اگر طبق اندازه و دستور پیش برید برای خارج کردن ژله به مشکلی بر نمی‌خورید.
عکس و تصاویر ارسالی از ژله پاپیونی
نظرات دستور پخت

ژله پاپیونی