مواد لازم

ژله تخم ریحان

۱۰
مواد اصلی
ژله تمشک آبی
۱.۵ بسته
ژله آلوئه ورا
۱ بسته
بستنی وانیلی
۱/۲ لیوان
تخم شربتی
۲ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

ژله تخم ریحان

طرز تهیه

ژله تخم ریحان

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۹۰
دقیقه
۱
یک‌ بسته و نیم ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به روش بن ماری آن را حل کنید (روی بخار قرار دهید) تا شفاف شود،بعد به آن یک لیوان آب سرد اضافه کنید.
۲
سپس تخم ریحان را شسته ودر یک لیوان آب سرد مخلوط کرده و بگذارید تا تخم ریحان پف کند و سپس به ژله اضافه کرده،خوب هم بزنید.
۳
سپس یک‌ مقدار از این ژله را داخل قالبی که چرب شده بریزید و در داخل یخچال قرار دهید (من‌گذاشتم فریزر) تا نیم بند شود ،ژله را کامل نریزید چون دانه ها بالا قرار می گیرند ( من در چند مرحله ریختم وقتی نیم بند شد لایه بعدی رو می ریختم).
۴
یک بسته ژله آلوئه ورا را بایک لیوان آب جوش به روش بن ماری کرده حل کنید وقتیکه خنک شد نصف لیوان بستنی وانیلی را به آن اضافه کنید ،هم برنید تا مخلوط شود.
۵
وقتی که ریختن ژله آبی تمام شد (لایه آخر هم نیم‌بند شد)ژله آلوئه ورا با بستنی را روی آن بریزید در یخچال قرار دهید تا ببندد.بعد از چهار، پنج ساعت اطراف ژله را با چاقو آزاد کنید و در ظرف مورد نظر برگردانید.
۶
(من معمولا ژله هارو میذارم فریزر تا زودتر ببنده ‌،این ژله رو هم یک ساعت و نیم گذاشتم فریزر ،دمای یخچال ها یکم‌ متفاوته اگه فریزر میذارید فقط حواستون باشد که ژله یخ نزنه هروقت کاملا سفت شد میتونید از قالب دربیارید).
سایر نکات

ژله تخم ریحان

می توانید این ژله را با تخم شربتی یا خاکشیر نیز درست کنید.
دانه تخم شربتی ریز و سیاه براق است،اما تخم ریحان درشت تر و سیاه مات می باشد.
عکس و تصاویر ارسالی از ژله تخم ریحان
نظرات دستور پخت

ژله تخم ریحان