عکس شربت بار
شربت بار# زولبیا # بامیه # گوشفیل#

دوستان گلم حتما در تهیه این شربت از گلوکز استفاده کنید چون باعث میشه هم شربت زودتر قوام بیاد و هم شفافیت خاصی به زولبیا و بامیه میده و خواهش می کنم به هیچ عنوان عسل رو جایگزین گلوکز نکنید چون عسل اگر حرارت ببینه سم خیلی خطرناکی تولید میکنه. و همچنین در کم وزیاد کردن مواد اولیه و نحوه تهیه شربت سلیقه ای عمل نکنید و همه نکات رو دقیقا رعایت کنید تا نتیجه مطلوب رو به دست بیارید.
جای دستور پخت این شربت تو پاپیون خالی بود امیدوارم تایید بشه.
...
مواد لازم

شربت بار

۴
مواد اصلی
جوهر لیمو
۱/۴ قاشق چای خوری
گلوکز خوراکی(بادکا)
۱ قاشق غذا خوری سرپر
آب
۱ لیوان
شکر
۲ لیوان
گلاب
۱/۴ لیوان
آبلیمو
۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده
۲-۳ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

شربت بار

طرز تهیه

شربت بار

درجه سختی
زمان تهیه ۲۵
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
ابتدا قابلمه رو روی حرارت میگذاریم و یک لیوان آب رو که دمای محیط داره اضافه میکنیم و اجازه میدیم تا آب به جوش بیاد.
۲
وقتی آب به جوش اومد ابتدا جوهر لیمو و بلافاصله بعد از اون شکر رو اضافه میکنیم. در این مرحله شعله باید خیلی ملایم باشه. به هیچ عنوان از قاشق استفاده نکنید و شکر رو هم نزنید. شکر خودبخود باید توی آب حل بشه و اگه قاشق بزنید مطمئن باشید که شربت شکرک می زنه.
۳
اگه دیدید وسط قابلمه شکرش حل شده و اطرافش باقی مونده، با یک قاشق چوبی به آرامی و بدون اینکه به اطراف و دیواره قابلمه بخوره شکرها رو از دور قابلمه به قسمت وسط هدایت کنید. خیلی دقت کنید قاشق به دیواره برخورد نکنه چون باعث شکرک زدن میشه و حتما قاشق چوبی باشه چون قاشق فلزی هم باعث میشه شربت شکرک بزنه.
۴
وقتی شکرها کاملا حل شد، ابتدا گلاب رو اضافه می کنیم و هم نمی زنیم و بعد زعفران که بسته به سلیقه ی خودتون و غلظت زعفرانی که دم کردید میتونید زعفران رو کم و زیاد کنید ولی دقت کنید از ۳ قاشق بیشتر نشه. در همین مرحله هم یک قاشق غذاخوری گلوکز رو اضافه کرده و دقت کنید به هیچ عنوان قاشق فلزی رو وارد قابلمه نکنید.حالا با قاشق چوبی؛ طوری که به دیواره ها نخوره، آروم همش میزنیم. و میگذاریم با شعله خیلی ملایم حدود یک ربع بجوشه.
۵
زمانی که شهد داره می جوشه، هر ۲ تا ۳ دقیقه یک بار قلم موی آشپزی رو به آبلیمو آغشته میکنیم و به اطراف قابلمه میکشم و کاملا اطراف رو پاک می کنیم. این کار باعث جلوگیری از شکرک زدن میشه.
۶
برای اینکه ببینیم شربت قوام اومده با یک قاشق چوبی مقداری از شهد رو برمی داریم و داخل نعلبکی میریزیم و نعلبکی رو میچرخونیم اگه شهد نچرخید و ثابت موند، نشانه قوامه. و راه دوم اینکه شهد رو با انگشت تست میکنیم اگه بین دو انگشت حالت کشدار داشت، یعنی اینکه شربت قوام اومده.
۷
بعد از خنک شدن باید حالت عسل روان داشته باشه و زمانی که می خوایم زولبیا یا بامیه رو بریزیم باید دمای ولرم رو به سردی داشته باشه یا اینکه در حالت کلی میشه گفت به دمای محیط رسیده باشه.
تصاویر مراحل تهیه

شربت بار

بیشتر
سایر نکات

شربت بار

عزیزان برای تهیه شربت بار بهتره از قابلمه مسی استفاده کنید.
گلوکز رو می تونید از مغازه های لوازم قنادی تهیه کنید.
نظرات دستور پخت

شربت بار