مواد لازم

سویا برگر (گیاهی)

۳
مواد اصلی
زعفران (آبکرده و غلیظ)
۱ قاشق غذا خوری
سماق
۱ قاشق غذا خوری
آرد سوخاری
۱ قاشق غذا خوری
آرد
۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ
۲ عدد
سبزی (شامل جعفری و شوید ساطوری شده)
۱ پیمانه
پیاز
۲ عدد
سویا
۲۰۰ گرم
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

سویا برگر (گیاهی)

طرز تهیه

سویا برگر (گیاهی)

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
ابتدا سویا را با آب ولرم شسته و بعد داخل آب در حال جوش بریزید و مقداری نمك به آن افزوه و بعد از چند دقیقه آبكش كرده و آب اضافی آن را با دست بگیرید.
۲
پیاز را پوست كنده و بشویید و به همراه سویا ،سماق،نمك،فلفل و سایر ادویه های دلخواه ۲بار چرخ كنید.بعد از چرخ كردن مواد را خوب مخلوط كرده و ورز دهید و تخم مرغ ها را تک تک داخل آن بشکنید و با دست مجدد ورز دهید تا مواد خوب ترکیب شوند.
۳
آرد سوخاری ، آرد سفید ، جعفری و شوید ساطوری شده و زعفران دم کرده را نیز اضافه کنید و حدود ۱۵ دقیقه کامل مخلوط را ورز دهید تا مواد حالت چسبندگی پیدا کنند.
۴
به اندازه یک گردو از مخلوط بردارید و آن را به ضخامت حداکثر ۱ سانتیمتر در کف دستتان صاف کنید و داخل روغن و با حرارت بسیار ملایم هر دو روی آن را سرخ کنید.
سایر نکات

سویا برگر (گیاهی)

1)بدلیل استفاده از سویا و عدم وجود چربی بافت مینی برگر کمی شکننده است و نمیتوانید آن را مانند برگرهایی که با گوشت تهیه میشود قالب بزنید .
2)میتوانید برای انسجام بیشتر از مخلوط مساوی گوشت چرخ کرده و سویا نیز استفاده کنید ولی اگر اندازه ها را درست رعایت کنید و مخلوط را کاملا ورز دهید ، برای انسجام بیشتر بافت مینی برگر نیازی به گوشت چرخ کرده یا تخم مرغ اضافه نخواهد بود.
3)بهتر است پیاز را رنده بزنید و بعد آب آن را گرفته و بعد به مواد اضافه كنید تا مواد كمتر شكننده شود.
4)ابتدا 1 عدد تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و اگر احساس کردید که نیاز به تخم مرغ بیشتر دارد ، تخم مرغ دوم یا بیشتر را نیز اضافه کنید.
5)دقت کنید که در زمان سرخ کردن مینی برگر ها حرارت زیر تابه بسیار ملایم باشد چون به دلیل استفاده از آرد سوخاری مینی برگرها زود میسوزند ( استفاده از آرد سوخاری به دلیل منسجم تر شدن بافت مینی برگر است ).
6)پس از اضافه کردن تخم مرغ ها به هیچ وجه برای ورز دادن مخلوط از همزن برقی یا میکسر استفاده نکنید ، اگر میترسید که مینی برگرها موقع سرخ شدن در روغن وا بروند به اندازه 1 قاشق غذا خوری شیر به مخلوط اضافه کنید و کاملا ورز دهید تا شیر به داخل مواد برود ، در صورت تمایل قبل از سرخ کردن مواد ، میتوانید کمی پنیر چدار رنده شده را نیز با مواد مخلوط کنید.
نظرات دستور پخت

سویا برگر (گیاهی)