عکس دسر بوتیکی
این دسر هم خیلی شیکه و هم فوق العاده خوشمزه و با خوردنش رقابت واقعی طعم ها رو میشه حس کرد.

#دسر#بوتیکی#یخچالی#مجلسی#شیک#خوشمزه#مدرن#دسر_بوتیکی
...
مواد لازم

دسر بوتیکی

۴
مواد اصلی
شیر
۳۰۰ گرم
خامه قنادی
۳۰۰ گرم
کرم فیلد موزی
۳۰۰ گرم
ژله (رنگ دلخواه)
۱ بسته
پودر ژلاتین
۲۰ گرم
کیک اسفنجی (اندازه قالب)
۱ عدد
کلمات کلیدی

دسر بوتیکی

طرز تهیه

دسر بوتیکی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
یک کیک اسفنجی ۲۰تا۲۲ سانتی درست کنید و بعد از خنک شدن از وسط برش بدید(مثل برش دادن برای فیلینگ). و یه لایه شو کف قالب دسرتون(که باید ۲۰ تا۲۲ باشه) بذارید یا اگه خواستید از همون قالب کیکتون استفاده کنید.
۲
ژله ی دلخواه تون(من تمشک استفاده کردم) رو با یه لیوان آب جوش به صورت بن ماری بذارید روی بخار کتری تا شفاف شه. بعد از خنک شدن توی دو تا ظرف که از قالب دسرتون کوچیکتر باشن بریزید(ارتفاع ژله بیشتر از یک و نیم تا دو سانت نباشه). و بذارید فریزر ولی مراقب باشید یخ نبنده. و اینکه اون دوتا ظرفم بهتره یه خورده سایزاشون باهم متفاوت باشه.به عکس دقت کنید.
۳
شیر رو بذارید روی حرارت ملایم تا داغ شه ولی به جوش نیاد. ژلاتین رو آروم و مرحله به مرحله بهش اضافه کنید و بعد اضافه کردن کل ژلاتین حالا شیر رو از روی حرارت مستقیم بردارید و بذارید روی بخار کتری تا ژلاتین به صورت بن ماری در شیر حل شه.
۴
خامه و کرم فیل رو باهم خوب مخلوط کنید تا صاف و یکدست شن. از همزن یا گوشتکوب برقی استفاده کنید بهتره.(میتونید بجای خامه قنادی از خامه صبحانه و نصف لیوان شکر استفاده کنید.در این صورت باید شکر رو با ژلاتین به شیر اضافه کنید. ولی من امتحان نکردم و خامه قنادی زدم)
۵
شیر که از حرارت افتاد ، به مخلوط خامه و کرم فیل اضافه کنید و انقدر بزنید تا یکدست شه و گلوله گلوله نشه. باید غلظت مواد بعد اضافه کردن شیر در حد فرنی شایدم یکم رقیق تر باشه. اگه دیدید به علت ژلاتین ، ترکیب در حال بسته شدن بود نگران نشید .روی بخار کتری بذارید و تندتند هم بزنید تا باز روان شه. ولی زیاد نذارید که گرم نشه.چون باید مایع خنک باشه (بخاطر ژله ی مرحله ی بعد)
۶
یک سوم از مایع رو هر رنگ دلخواهی که میخوایید بزنید(من زرد زدم) و روی کیک توی قالب بریزید. سریع پنج دقیقه بذارید فریزر و بعد پنج دقیقه خارج کنید و ژله بزرگتر رو از ظرف خارج کنید و به ظرف دسر انتقال بدید. دقیقا وسط دسر بذارید .
۷
حالا نصف مایع باقیمونده رو باز هر رنگی میخوایید بزنید(من سفید گذاشتم) و روی دسر بریزید و سریع انتقال بدید فریزر و بعد پنج دقیقه خارج کنید و اون یکی ژله رو روش بذارید و بقیه ی مایع رو باز هر رنگی میخوایید بزنید(من صورتی و یکم سبز زدم که شد یه رنگ ملوس تو مایه های کالباسی و صورتی چرک ولی توعکس تیره تر افتاده) و روی دسر بریزید و بذارید سه تا چهار ساعت فریزر بمونه تا حسابی ببنده.
۸
بعد از قالب خارج کنید. میتونید با بریلو کاور کنید یا بذارید رویه دسرتون کامل یخ بزنه و با سس براق یا سس مخملی کاور کنید.
سایر نکات

دسر بوتیکی

کرم فیل رو لوازم قنادی ها دارن و هر بسته ی 300 گرمیش 10 تومانه فکرکنم.
توجه کنید دیزاین و لایه بندی رنگها کاملا سلیقه ایه و رنگ ژله هم همینطور.
من قالب کیکم 26 سانتی ساده بود و قالب دسرم کمربندی 20سانتی.! بعد از خنک شدن کیک و دو نصف کردنش ، قالب دسرم رو روی کیکم گذاشتم و به سایزش کیکم رو برش دادم و کف قالب گذاشتم.
نیاز به قالب کمربندی نیست این دسر خیلی منسجمه و اگه با چاقو خیس دورش رو از قالب جدا کنید راحت از قالب خارج میشه.و بعد به ظرف سرو منقل کنید.
من چون رنگ لایه ی آخر رو خیلی دوست دارم دسرم رو با هیچی کاور نکردم فقط با قلب های ایستاده ی فوندانتی تزئین کردم.
به این صورت که به خمیرفوندانت رنگ قرمز زدم و توی سینی پهن کردم و با کاترقلب کاتش کردم و تهشون رو خلال دندون زدم و گذاشتم12 ساعتی توی فضای اتاق موندن تا تقریبا خشک شن.
قالب گرد 20 تا 22 سانتی ارتفاع بلند
امیدوارم کامل و با تمام نکات توضیح داده باشم .اگه سوالی بود بپرسید.
نظرات دستور پخت

دسر بوتیکی