عکس خوراک ساق تپل
#ساق_تپل#ساق_مرغ#خوراک_ساق_مرغ#سوخاری#مرغ_سوخاری#سیب_زمینی
یه غذای خوشمزه و جذاب و در عین حال راحت.
اگه این مطلب مفید واقع شد به نیت سلامتی امام زمان( عج) صلواتی بفرستید.
...
مواد لازم

خوراک ساق تپل

۲
مواد اصلی
ران مرغ
۳ عدد
سیب زمینی
۲ عدد
پیاز
۳ عدد
آبلیمو
۳ قاشق غذا خوری
آویشن و زنجبیل
به مقدار لازم
دارچین و تخم گشنیز و کاری
به مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

خوراک ساق تپل

مرغ
طرز تهیه

خوراک ساق تپل

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
ساق مرغ ها رو با یه پیاز و آبلیمو و نمک بدون اضافه کردن آب ، حدود یک ربع روی حرارت متوسط بذارید تا هم خونابه لای استخوان ها پس داده شه و هم گوشت نرم شه و راحت از استخوان جدا شه.
۲
سیب زمینی ها رو خورد کنید و با آب و یکم نمک بذارید روی حرارت تا پخته و نرم شه. همزمان دو یا سه تا پیاز رو خلالی کنید و بذارید سرخ شن( البته با کره بهتره)
۳
ساق مرغا که بعد یه ربع حسابی آب انداختن و مثل کف بالا اومده رو بشورید و گوشتاشون رو از استخوان جدا کنید و با دست کامل ریش ریش کنید. پیازا که سبک و کاراملی شدن به پیاز اضافه شون کنید. استخونای ساق هم بشورید و غضروفای دوسرشون رو جدا کنید.
۴
یکم که پیاز و گوشت تفت خوردن و بوی پیاز به خورد گوشتا رفت ادویه های گفته شده و آویشن و زنجبیل و دارچین رو اضافه کنید و اجازه بدید گوشت طعم دار و خوشرنگ شه.
۵
سیب زمینی ها که پخته و نرم شدن آبش رو خالی کنید و با گوشتکوب دستی بکوبید تا له شن.
۶
سیب زمینی و گوشتا که خنک شدن و از حرارت افتادن باهم قاطی کنید تا یکدست شن .مواد رو به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت رو به یه استخوان ساق بچسبونید و با دست خوب جا به جاش کنید تا هم فرم ران بگیرن و هم بسته شن.
۷
هر ساق آماده شده رو اول توی تخم مرغ ( من به تخم مرغ تخم گشنیز و فلفل سیاه زدم) بعد آرد سوخاری باز تخم مرغ باز آرد سوخاری و در آخر کنجد بزنید و توی روغن داغ داغ شناور کنید تا سرخ شن.یک دقیقه ای سرخ میشن.
۸
اگه با حرارت ملایم سرخ شن وا میرن چون مواد چسبیده به هر استخوان زیاده و سنگینش میکنه و نمیتونید زیر و روشون کنید. ولی روغن زیاد با حرارت بالا باعث میشه سریع رویه ش خشک و سرخ شه و محکم شن.
۹
این غذا رو میتونید با برنج سرو کنید یا با نون نوش جان کنید.
سایر نکات

خوراک ساق تپل

میتونید مواد رو به سه قسمت تقسیم کنید و از هر سه استخوان استفاده کنید.دیگه سایز ساق ها به خودتون بستگی داره.
عکس و تصاویر ارسالی از خوراک ساق تپل
نظرات دستور پخت

خوراک ساق تپل