مواد لازم

خوراک مرغ لیمویی آبدار

۴
مواد اصلی
ران مرغ (با پوست و استخوان، چربی گرفته)
۶۵۰ گرم
خردل
۱ قاشق سوپ خوری
پوست لیمو (۱ قاشق چای خوری برای مالیدن روی مرغ و ۲ قاشق چای خوری برای سس)
۱ قاشق سوپ خوری
روغن زیتون (۱ قاشق سوپ خوری برای مالیدن روی مرغ ۱ قاشق سوپ خوری برای پخت و پز)
۲ قاشق سوپ خوری
کره
۱ قاشق سوپ خوری
آرد
۱ قاشق سوپ خوری
ریحان (خشک)
۱.۵ قاشق چای خوری
آویشن (خشک)
۱/۲ قاشق چای خوری
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
آب لیمو
۱/۴ فنجان
سیر (له شده)
۲ حبه
عصاره مرغ
۱/۱/۴ فنجان
کلمات کلیدی

خوراک مرغ لیمویی آبدار

طرز تهیه

خوراک مرغ لیمویی آبدار

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۳۵
دقیقه
۱
فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۰ درجه سانتی گراد) داغ کنید.
۲
مواد مالیدن روی مرغ را آماده کنید. خردل، ۱ قاشق چایخوری پوست لیمو، ریحان، آویشن، نمک و ۱ قاشق سوپخوری روغن زیتون را در یک کاسه ی کوچک با هم مخلوط کنید. با استفاده از انگشت یا قلممو مخلوط را به روی دو طرف تکه های مرغ بمالید.
۳
در یک کاسه ی دیگر یا یک پارچ اندازه گیری، ۲ قاشق چایخوری پوست لیموی باقیمانده، آب لیمو و عصاره ی مرغ را مخلوط کنید و کنار بگذارید.
۴
۱ قاشق سوپخوری روغن زیتون باقیمانده را در یک تابه ی بزرگ بدون دستگیره روی شعله ی متوسط داغ کنید.
۵
سیر له شده را اضافه کنید و سپس ۱ دقیقه تا زمانی که بوی سیر سرخ کرده بلند شود و لبه های سیر قهوه ای شده باشد سرخ کنید. سیر را دربیاورید و دور بریزید اما روغن را در همان ظرف بگذارید بماند.
۶
مرغ ها به طوری که سمت پوست دار آن رو به کف ظرف باشد در تابه ی حاوی روغن زیتون بچینید و ۲ تا ۳ دقیقه تا زمانی که پوست مرغ قهوه ای طلایی شود تفت دهید.
۷
مرغ را برگردانید سپس مخلوط لیمو را که قبلاً درست کرده بودید اضافه کنید. هم بزنید و تابه را داخل فر قرار دهید و ۲۵ تا ۳۵ دقیقه تا زمانی که دماسنجی که داخل قطور ترین قسمت مرغ می کنید دمای ۱۷۵ درجه فارنهایت (۷۹ درجه سانتی گراد) را نشان دهد در فر بپزید.
۸
تابه را از درون فر بیرون بیاورید سپس مرغ ها را به یک بشقاب منتقل کنید و روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید. بایستی هنوز مایع در تابه مانده باشد. تابه را روی شعله ی متوسط قرار دهید و بگذارید مایع آرام به جوش بیاید.
۹
آرد و کره را با استفاده از انگشتانتان در یک کاسه ی کوچک مخلوط کنید و یک خمیر خشک و شکننده درست کنید. مخلوط آرد و کره را در سس داخل تابه بریزید و هم بزنید. سس کمی غلیظ می شود و درخشان به نظر می رسد.
۱۰
مرغ ها را داخل تابه بچینید و سپس سرو کنید.
تصاویر مراحل تهیه

خوراک مرغ لیمویی آبدار

بیشتر
سایر نکات

خوراک مرغ لیمویی آبدار

این خوراک مرغ لیمویی که به هیچ وجه خسته کننده نیست، آبدار و خوش طعم است و درست کردن آن آسان است. این خوراک پر از طعم لیمو و سبزیجات و سیر سرخ کرده و خردل ترش و تند است.
نظرات دستور پخت

خوراک مرغ لیمویی آبدار