مواد لازم

کاپ کیک شکلاتی با مغز وانیلی و رویه مخصوص

۶
مواد اصلی
آرد
۱/۱/۳ لیوان
شکر
۳/۴ لیوان
تخم مرغ
۲ عدد
کره
۱۵۰ گرم
شیر
۱/۲ لیوان
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
نمک
۱/۸ قاشق چای خوری
پودر کاکائو
۲-۱ قاشق سوپ خوری
مواد مغز کاپ کیک :
کره
۲۰۰ گرم
شکر
۱.۵ لیوان
پودر قند
۱.۵ لیوان
شیر
۳ قاشق غذا خوری
آرد
۱/۱/۴ لیوان
نمک
۱ قاشق چای خوری
چیپس شکلاتی
۱/۲ لیوان
اسانس وانیل
چند قطره
کلمات کلیدی

کاپ کیک شکلاتی با مغز وانیلی و رویه مخصوص

طرز تهیه

کاپ کیک شکلاتی با مغز وانیلی و رویه مخصوص

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
طرز تهیه مغز کاپ کیک:
۲
ابتدا نیمی از کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود.نصف شکر را به کره نرم شده اضافه کرده و با همزن به خوبی یکنواخت کنید سپس نصف شیر را اضافه کرده و باز مخلوط کنید.
۳
آرد و نمک را مخلوط کرده و ۲بار الک کنید و کم کم به مواد بیفزایید و خوب هم بزنید و در انتها چیپس شکلاتی را به مواد اضافه کرده و با قاشق مخلوط کنید.
۴
با قاشق از مقداری از خمیر را بردارید و به شکل گرد حالت دهید ، مواد را داخل قالب های کاپ کیک بگذارید ، روی قالب را با نایلون پوشش دهید و حداقل ۵ ساعت در یخچال بگذارید تا مواد خوب سرد و سفت شوند.
۵
طرز تهیه رویه کاپ کیک:
۶
برای تهیه کرم روی کاپ کیک باقی مانده کره و شکر را داخل ظرفی بریزید و با همزن به خوبی بزنید تا نرم و یکدست شود سپس پودر قند ، باقی مانده شیر ، نمک و مقداری وانیل اضافه کنید ، بزنید تا بافتی مانند خامه پیدا کند.کرم را تا زمان آماده شدن کیک در یخچال قرار دهید.
۷
طرز تهیه کاپ کیک:
۸
ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود سپس همراه با شکر ۳ دقیقه بزنید تا به خوبی یکنواخت شود، تخم مرغ ها را به نوبت اضافه کنید و بزنید.
۹
آرد ، بکینگ پودر و نمک را مخلوط کرده و ۲بار الک کنید ، شیر و وانیل را نیز مخلوط کنید سپس مخلوط آرد و شیر را کم کم به مواد دیگر اضافه کرده و به آرامی مخلوط کنید تا خمیر کیک یکدست شود.
۱۰
قالب های کاپ کیک را از یخچال خارج کنید و مایه کیک را روی مواد میانی که در یخچال استراحت داده بودید بریزید ، با قاشق مغز را به سمت پایین هدایت کنید ، با مایه کیک روی مواد میانی را بپوشانید.
۱۱
سپس قالب را داخل فر که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا کیک ها پخته و طلایی شوند ، پس از پخت آن را از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا خوب سرد شود سپس با کرم وانیلی و شکلات چیپسی و … تزیین و سرو کنید.
تصاویر مراحل تهیه

کاپ کیک شکلاتی با مغز وانیلی و رویه مخصوص

بیشتر
سایر نکات

کاپ کیک شکلاتی با مغز وانیلی و رویه مخصوص

1)بهتر است مواد مغز کاپ کیک را از شب قبل داخل یخچال قرار دهید.
2)برای مخلوط کردن مواد کاپ کیک مقداری آرد و مقداری شیر را اضافه کرده و هم بزنید و مجدد مقداری آرد و مقداری شیر را اضافه کنید و به همین صورت انجام دهید تا مواد تمام شوند ، دقت کنید که با آرد شروع شود و با آرد به پایان برسد.
3)در صورت تمایل مواد کاکائویی را کمتر داخل قالب بریزید تا مغز کاپ کیک مشخص باشد.
عکس و تصاویر ارسالی از کاپ کیک شکلاتی با مغز وانیلی و رویه مخصوص
بیشتر
نظرات دستور پخت

کاپ کیک شکلاتی با مغز وانیلی و رویه مخصوص