مواد لازم

کلوچه لیمویی

۴۸
مواد اصلی
آرد کامل
۳ پیمانه
نشاسته ذرت
۱/۳ پیمانه
پودر قند
۱/۱/۴ پیمانه
پوست لیمو (رنده شده)
۱/۴ پیمانه
کره نرم شده
۱.۵ پیمانه
آبلیمو ترش
۱ قاشق غذا خوری
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

کلوچه لیمویی

طرز تهیه

کلوچه لیمویی

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. کف قالب مستطیلی بزرگی یک لایه فویل قرار دهید. روی آن را با روغن چرب کنید و کنار بگذارید.
۲
در یک کاسه متوسط، آرد و نشاسته ذرت را با یکدیگر مخلوط کنید. در یک کاسه کوچک، پودر قند و پوست لیموترش را با یکدیگر مخلوط کنید. با انگشت یا قاشق چوبی آنها را هم بزنید تا شکرها کاملا سبز یا زردرنگ شوند و کاملا عطر لیمو را به خود بگیرند. سپس آنها را کنار بگذارید.
۳
در یک کاسه بزرگ، کره، آب‌لیموترش نمک و وانیل را با یکدیگر با هم‌زن برقی مخلوط کنید. سرعت دستگاه باید متوسط باشد. مخلوط شکر را به تدریج به مخلوط بیفزایید. آرد را اضافه کنید و تا حد امکان با هم‌زن هم بزنید و سپس با قاشق چوبی روند مخلوط کردن را ادامه دهید.
۴
وقتی خمیر نرم و یکدست شد، آن را به شکل توپ در بیاورید. آن را کف قالب فشار دهید تا کاملا شکل بگیرد. قالب را در طبقه وسط فر بگذارید و به مدت ۴۰ دقیقه بپزید.
۵
آن را از فر خارج کنید. شربت غلیظ لیمویی* روی آن بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود. سپس از قالب خارج کنید و به ۴۸ مربع کوچک برش دهید.
۶
برای تهیه شربت غلیظ لیمویی* ۲.۵ پیمانه شکر، دو قاشق چایخوری پوست لیموی رنده شده، ۳ قاشق غذاخوری آب لیموترش، یک قاشق غذاخوری شربت و نصف قاشق چایخوری وانیل را با یکدیگر نیاز دارید.
۷
آنها را در یک کاسه متوسط همه را با هم مخلوط کنید.
سایر نکات

کلوچه لیمویی

این کلوچه‌های کره‌ای با طعم لیمو تهیه می‌شوند و برای وعده صبحانه گزینه‌ بسیار خوبی هستند.
عکس و تصاویر ارسالی از کلوچه لیمویی
نظرات دستور پخت

کلوچه لیمویی