مواد لازم

سوپ جو

۲
مواد اصلی
هویج
۲ عدد
جو (پوست کنده)
۱۵۰ گرم
آب قلم
۳ لیوان
خامه
۱۰۰ گرم
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

سوپ جو

طرز تهیه

سوپ جو

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۹۰
دقیقه
۱
برای تهیه این سوپ حتما جو را دوساعت قبل از طبخ غذا خیس کنید و با مقداری قلم آب گوشت تهیه کنید.وقتی آبگوشت شما آماده شد محتویات داخل قلم را با سر قاشق خالی کنید و از بی استخوان بودن آب گوشت مطمئن شوید و سپس آن را داخل مخلوط کن ریخته و خوب میکس کنید.
۲
سپس آن را داخل قابلمه ریخته و جو خیس خورده را از آبکش رد کرده و به آن اضافه کنید.حرارت را زیاد کنید و اجازه دهید غذای شما جوش بیاید و سپس شعله را کم کنید تا غذای شما کامل جا بیفتد.
۳
هویج ها را شسته و پوست بگیرید و رنده بزنید و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و به سوپ بیفزایید.سوپ را خوب هم بزنید و وقتی سوپ کاملا جا افتاد و لعاب داد آن را از روی حرارت برداشته و خامه زده شده را به آن اضافه کنید.
تصاویر مراحل تهیه

سوپ جو

سایر نکات

سوپ جو

1)اگر جو را از شب قبل با آب جوش خیس کنید سوپ شما هم سریعتر حاضر میشود و هم بهتر لعاب میدهد.البته در این صورت اول جو را بشویید و بعد آن را خیس کنید تا آب آن را هم به سوپ بیفزایید.
2)اگر تهیه آب گوشت با قلم برای شما سخت است میتوانید از آب مرغ یا آب گوشت تکه ای استفاده کنید و اگر فرصت کافی ندارید این غذا را با عصاره های گوشت آماده طبخ کنید البته انتظار نداشته باشید به خوشمزگی سوپ اصلی شود!
3)میتوانید به جای خامه از ماست چکیده هم استفاده کنید البته اضافه کردن خامه این سوپ را خوشمزه تر میکند.
4)این سوپ سبزی ندارد ولی اگر دوست دارید به آن کمی اسفناج اضافه کنید.
نظرات دستور پخت

سوپ جو