عکس نان پودینگ دار
#نان_نرم_پودینگدار_ آلمانی
نان پودینگ دار نانی پر شده با پودینگه و مخصوص کشور آلمان بسیار لذیذ و خوشمزه هست. این پودینگ همون کرم پاتیسیر هست با طعم و مزه لیمو که هم به تنهایی یه دسره هم برای فیلینگ انواع کیک و شیرینی و پیراشکی و حتی شیرینی دانمارکی هم استفاده میشه.حتما یکبار امتحان کنید.
...
مواد لازم

نان پودینگ دار

۸
مواد لازم خمیر
آرد (450گرم)
۳.۵ پیمانه
شکر
۱/۲ پیمانه
کره ذوب شده(65گرم)
۱/۳ پیمانه
مایه خمیر (7گرم)
ا قاشق غذا خوری
شیر گرم
۱ پیمانه
روغن
۵ قاشق غذا خوری
سفیده تخم مرغ
۲ عدد
رنده پوست لیمو
۱ قاشق چای خوری
مواد لازم
شیر
۲ پیمانه
زرده تخم مرغ
۲ عدد
شکر
۵ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت
۲ قاشق غذا خوری
رنده پوست لیمو
۱ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

نان پودینگ دار

نان خانگی غذای ملل پودینگ کرم
طرز تهیه

نان پودینگ دار

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
تهیه فیلینگ: ابتدا فلینگ نان را تهیه کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود. درون کاسه ای زرده تخم مرغ را به همراه رنده پوست لیمو و شکر و همچنین نشاسته ذرت مخلوط کرده و با همزن دستی میزنیم.
۲
شیر را درون ظرفی روی حرارت قرار بدید و وقتی گرم شد قبل از اینکه به جوش بیاد مایه را در حالی که مرتب هم میزنید به تدریج به شیر اضافه کنید. مرتب هم بزنید تا غلیظ بشه (حدود ۵ دقیقه با حرارت متوسط) وقتی غلیظ شد از رو حرارت بردارید و روش رو با نایلون به طور مستقیم بپوشانید تا رویه نبنده.
۳
روش تهیه خمیر: کلیه مواد برای تهیه خمیر را با هم مخلوط کنید و حدود ۱۵ دقیقه خوب ورز بدید. خمیر کمی چسبناک خواهد بود نگران نباشید. آرد اضافه نکنید هنوز خمیرمایه آن را به عمل نیاورده.
۴
روی خمیر را پوشانده و ۱ ساعت در محیط گرم استراحت داده تا حجمش دو برابر شود. بعد خمیر را کمی ورز داده و به شکل مستطیل پهن کنید و به سه قسمت تقسیم کنید و علامت بزنید. قسمت وسط مواد پودینگ را پهن کنید و کناره ها را برش بزنید و به صورت ضربدری رو م قرار بدید. لبه های بالا و پایین را تا کرده تا مواد بیرون نریزه.
۵
روی خمیر را پوشانده و ۱۵ دقیقه دیگر استراحت بدید بعد خمیر رو به سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتید منتقل کنید و رومال بزنید(زرده تخم مرغ+ شیر) و در فر از قبل گرم شده با ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که نان طلایی بشه بپزید و بعد گریل را روشن کنید تا روش هم طلایی بشه.نوش جان
سایر نکات

نان پودینگ دار

اگه از خوب بودن مایه خمیرتون مطمئن نیستید اول با نصف لیوان شیر ولرم و یک قاشق چایخوری شکر مایه خمیر را اماده کنید وقتی پف کرد به موادتون اضافه کنید. من چون مطمئن بودم مستقیم توی آرد ریختم و مخلوط کردم.
اگه به هر دلیلی استفاده از پوست لیمو رو دوست نداشتید از وانیل استفاده کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از نان پودینگ دار
نظرات دستور پخت

نان پودینگ دار