مواد لازم

ژله پلنگی

۸
مواد اصلی
اسانس وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
رنگ خوراکی قرمز
به مقدار لازم
شکر
۵ قاشق غذا خوری
ورقه ژلاتین کوچک
۱۰ عدد
پودر ژله قرمز
۲ بسته
خامه
۱ لیوان
شیر
۱ لیوان
کلمات کلیدی

ژله پلنگی

طرز تهیه

ژله پلنگی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
برای تهیه کرم صورتی رنگ شیر و شکر را درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید ، مخلوط کنید تا وقتی که شکر حل شود سپس از روی حرارت بردارید و خامه ، وانیل و چند قطره رنگ خوراکی قرمز به ان اضافه نمایید.
۲
ورقه های ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و چند قاشق اب به ان اضافه کنید و روی حرارت بخار اب قرار دهید تا ورقه های ژلاتین حل شوند سپس به مخلوط شیر و خامه اضافه کنید و مخلوط نمایید ( شیر باید ولرم باشد تا نبرد ).
۳
کرم صورتی رنگ را داخل قالب بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا کامل ببندد
۴
پس از اینکه لایه صورتی بسته شد از یخچال خارج کنید و با چاقو تکه هایی مانند طرح پلنگی از روی لایه صورتی ببرید.
۵
یک بسته پودر ژله قرمز را با ۱/۵ لیوان آب جوش آماده کرده در یخچال بگذارید تا کمی فرم بگیرد اصطلاحا نیم بند شود به غلظت سفیده تخم مرغ برسد. داخل حفره ها را با ژله قرمز پر کنید در یخچال بگذارید تا خوب سفت شود
۶
سپس قسمت داخلی ژله قرمز را خالی کرده و با ژله صورتی کمرنگ (مخلوط ژله آلوئه ورا و مقدار خیلی کم ژله آلبالو یا تمشک ) پر کنید. در یخچال قراردهید تا کاملا سفت شود.
۷
بهتر است از سرنگ برای انتقال ژله استفاده کنید تا سطح کارتان تمیز بماند
۸
در آخر یک بسته پودر ژله قرمز را با ۱/۵ لیوان آب جوش حل کرده سپس بقیه ژله های باقی مانده را به آن اضافه کرده خوب حل کنید و روی کرم ژلاتینه ریخته تا کاملا فرم بگیرد.
۹
قالب ژله را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب ببندد ، پس از آماده شدن قالب ژله را چند دقیقه داخل آب گرم قرار دهید سپس داخل ظرف سرو برگردانید و سرو کنید.
سایر نکات

ژله پلنگی

زمان ریختن ژله آخر قرمز رنگ خیلی گرم نباشد زیرا طرح ایجاد شده را خراب خواهد کرد و خیلی سرد نباشد که زمان درآوردن از قالب لایه ها از هم جدا شوند.
با اضافه کردن رنگ خوراکی به ژله آلوئه ورا می توانید رنگهای مختلفی برای طرح های خود ایجاد کنید.
دقت کنید که رنگ ژله صورتی را کمرنگ آماده کنید تا تفاوت رنگ به خوبی قابل ماهده باشد.
نظرات دستور پخت

ژله پلنگی