عکس رولت سویسی (با رویه پرتقال)
دستور این کیک رولتی خوشمزه و لطیف سویسی رو از یه سایت خارجی پیدا کردم و ترجمه ش رو براتون گزاشتم. البته این رولت در اصل، بدون پرتقال هست و من خودم ‌پرتقالیش کردم. بدون رویه پرتقالی هم عالی میشه👌👌
این مقدار مواد برای قالب ۲۹*۳۹ با ارتفاع حدودا ۴/۵ سانت مناسبه.
#کیک_رولتی_سویسی #رولت_سویسی #رولت #کیک #رولت_سویسی_با_رویه_پرتقالی #رولت_پرتقالی
...
مواد لازم

رولت سویسی (با رویه پرتقال)

۸
مواد اصلی
تخم مرغ
۵ عدد
آرد
۹۰ گرم
شکر
۵۰ گرم
شکر
۷۰ گرم
شیر
۵۰ گرم
روغن گیاهی (مایع)
۵۰ گرم
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
نمک
۱ پنس
مواد رویه :
پرتقال بزرگ
۱ عدد
آب
۱ و نیم لیوان
شکر
نصف لیوان
کلمات کلیدی

رولت سویسی (با رویه پرتقال)

کیک رولت رولت پرتقالی رولت سویسی عصرانه
طرز تهیه

رولت سویسی (با رویه پرتقال)

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
ابتدا لایه های پرتقال رو یک شب قبل از تهیه رولتمون آماده میکنیم، به این صورت که با قطر ۱ الی ۲ میلی متر لایه لایه میکنیم. یک و نیم لیوان آب رو با نصف لیوان شکر مخلوط کرده و روی اجاق ۲ دقیقه می جوشانیم. این شربت رو داغ داغ روی لایه های پرتقال میریزیم و یک شب تا صبح میزاریم بمونه. در این مدت تلخی پوست پرتقال هم گرفته میشه.
۲
بعد از یک شب، لایه های پرتقال رو روی یک توری یا سینی میگزاریم تا کمی خشک شوند. برای سرعت بیشتر اون رو به مدت چند دقیقه روی بخاری یا داخل فر با حرارت کمتر از ۸۰ درجه میزاریم تا آب اضافی اش گرفته شود. بعد میریم سراغ رولت. (تا اینجا، این دو مرحله اختیاریست و میتونید بدون پرتقال هم درست کنید.)
۳
ابتدا فر رو روی ۱۷۰ درجه تنظیم می کنیم. سفیده و زرده تخم مرغ ها را‌ جدا می کنیم. نمک را به زرده اضافه میکنیم و یک هم مختصر می زنیم. سپس ۵۰ گرم شکر را به زرده اضافه می کنیم و حدود ۵ دقیقه با همزن میزنیم تا کرم رنگ و‌کشدار شوند.
۴
سفیده ها را با سرعت متوسط هم میزنیم تا کف کند (پره های همزن باید حتما تمیز و خشک باشند). بعد از ۲ دقیقه، نوبت به اضافه کردن شکر میرسد. ۷۰ گرم شکر رو طی ۳ مرحله به سفیده اضافه می کنیم تا هنگامی که سفیده حالت خامه ای پیدا کند و وقتی ظرف را برعکس می کنیم نریزد (حدود ۱۰ دقیقه کافیست).
۵
سپس زرده ها را به سفیده ها اضافه میکنیم و با لیسک یا کفگیر چوبی، به صورت دورانی و آرام هم می زنیم تا یکدست شود.
۶
آرد و بکینگ پودر رو روی مایه ی زرده و سفیده الک میکنیم و تا زمانی که دیگر آرد دیده نشود، با لیسک دورانی هم می زنیم.
۷
در کاسه ای جداگانه شیر و روغن را می ریزیم. مقداری از مایه ی کیک (حدودا یک پنجم مواد) را به شیر و روغن اضافه میکنیم و هم میزنیم تا یکدست شود. سپس به بقیه مایه مون اضافه میکنیم و دورانی هم میزنیم تا یکدست شود.
۸
داخل قالب را چرب می کنیم و کاغذ روغنی می اندازیم. لایه های پرتقال را کف قالب می چینیم. طرفی که قرار است لایه داخلی رولت باشد را میتوانیم خالی بگزاریم. سپس مایه کیک را آرام روی پرتقال ها می ریزیم و سطحش را صاف میکنیم و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه داخل فر می گزاریم. بعد از ۲۰ دقیقه با خلال دندان رولت را چک میکنیم. اگر خلال خشک بیرون آمد، رولت پخته است. اگر نه، بگزارید تا ۱۰ دقیقه دیگر بماند.
۹
رولت را روی توری میگزاریم. یک کاغذ روغنی دیگر را روی رولت می گزاریم و رولت را برعکس میکنیم. کاغذ روغنی را از روی پرتقال ها جدا می کنیم و همون کاغذ رو برعکس میکنیم و دوباره رولت را روی آن برمیگردانیم تا سمت پرتقالی به زیر بیفتد. از سمتی که پرتقال نگزاشتیم، با کمک کاغذ روغنی و خیلی آهسته شروع به رول کردن میکنیم تا پرتقال ها جدا نشوند و داخل کاغذ روغنی می پیچیم و با چسب محکم می کنیم و حدود نصف روز در یخچال میگزاریم بماند.
۱۰
بعد از این مدت رولت را باز و یک لایه نازک خامه می زنیم و نیم ساعت دیگر داخل یخچال میگزاریم و بعد برش می زنیم. در صورت تمایل میتوان به جای خامه، عسل یا مربا زد و یا همینطور خالی رول کنیم. رولت ما آماده است.
سایر نکات

رولت سویسی (با رویه پرتقال)

*سعی کنید قبل از اینکه زیر رولت قهوه ای شود، اونو از فر دربیارید تا پرتقال ها بهتر خودشون رو نشون بدن.
**برای جلوگیری از خشک شدن رولت میتونید با فرچه روش شربت بکشید. میزان مساوی شکر و آب را با هم مخلوط و دو الی سه دقیقه می جوشانیم. در صورت تمایل بعد از خنک شدن، ۱ق چایخوری وانیل به شربت اضافه می کنیم و روی رولت برس می زنیم.
عکس و تصاویر ارسالی از رولت سویسی (با رویه پرتقال)
بیشتر
نظرات دستور پخت

رولت سویسی (با رویه پرتقال)