مواد لازم

تاسی لیمویی

۳۶
مواد اصلی
کره آب کرده
۲ قاشق غذا خوری
آب لیمو ترش
۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت
۱ قاشق غذا خوری
آب سرد
۱/۴ پیمانه
زرده تخم مرغ
۴ عدد
کره سفت
۱/۲ پیمانه
رنده پوست لیمو ترش
۴ قاشق چای خوری
شکر
۱ پیمانه
آرد کامل
۱/۱/۴ پیمانه
کلمات کلیدی

تاسی لیمویی

طرز تهیه

تاسی لیمویی

درجه سختی
زمان تهیه ۵۰
دقیقه
زمان پخت ۸
دقیقه
۱
برای تهیه خمیر مافین، آرد، ۱/۳ پیمانه شکر و دو قاشق چایخوری پوست رنده شده لیموترش را در یک کاسه متوسط با یکدیگر مخلوط کنید. کره سفت را خرد و به مواد اضافه کنید.
۲
در یک کاسه دیگر، یک عدد زرده تخم‌مرغ هم‌زده و دو قاشق غذاخوری آب سرد را با یکدیگر مخلوط کنید. به تدریج، مخلوط تخم‌مرغ را به مخلوط آرد اضافه کنید.
۳
آنها را هم بزنید تا شکل خمیر به خود بگیرند. سپس خمیر را در دست به شکل توپ فرم دهید. روی خمیر پلاستیک بکشید و به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود.
۴
در یک قابلمه متوسط، ۲/۳ پیمانه شکر و نشاسته ذرت را با یکدیگر مخلوط کنید. دو قاشق چایخوری پوست رنده شده لیموترش، ¼ پیمانه آب و دو قاشق غذاخوری کره به آن اضافه کنید. آنها را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا غلیظ و روی آن حباب ایجاد شود.
۵
به تدریج، به نیمی از مخلوط داغ لیموترش، سه عدد زرده تخم‌مرغ اضافه کنید. دوباره همه مواد را به قابلمه بازگردانید و دو دقیقه دیگر هم بزنید.
۶
اجازه دهید مواد بجوشد و سپس حرارت را کم کنید. دو دقیقه دیگر بپزید و سپس از روی حرارت بردارید. آنها را درون کاسه کوچکی بریزید. روی آنها پلاستیک بکشید و تا زمان پخت نان مافین، در یخچال قرار دهید.
۷
برای تهیه تاسی، فر را با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید. خمیر سرد شده را به ۳۶ قسمت مساوی تقسیم کنید.
۸
خمیرها را کمی نازک کنید و آنها را درون قالب‌های چرب شده مافین قرار دهید. پس از آماده شدن همه کاسه‌ها، آنها را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی و برشته شوند.
۹
سپس از فر خارج کنید و ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خنک شوند. از کاستارد لیمویی آماده شده درون کاسه‌های پخته شده بریزید. روی آنها پلاستیک بکشید و به مدت ۱ تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شوند و کاستارد سفت شود.
سایر نکات

تاسی لیمویی

این شیرینی که با پوست رنده شده و آب لیموترش عطر و طعم می‌گیرد برای صبحانه گزینه خوبی می باشد تا موجب شادابی در ابتدای روز شود.
عکس و تصاویر ارسالی از تاسی لیمویی
نظرات دستور پخت

تاسی لیمویی