مواد لازم

فتوچینی آلفردو

۵
مواد اصلی
جعفری خرد شده
به مقدار لازم
نمک و فلفل
به مقدار لازم
روغن
به مقدار لازم
پیاز
۱ عدد
فتوچینی
۵۰۰ گرم
کره
۱۰۰ گرم
خامه غلیظ
۱/۳ پیمانه
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) رنده شده
۱/۳ پیمانه
سینه مرغ متوسط
۱/۲ عدد
کلمات کلیدی

فتوچینی آلفردو

طرز تهیه

فتوچینی آلفردو

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
یک عدد پیاز را در مقدار کمی روغن تفت دهید.سینه مرغ را با بیفتک کوب خوب بکوبید تا قطر آن کم شود و سپس آن را به صورت مستطیل‌های باریك خرد كرده و به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید(مقداری نمک و زردچوبه برای مزه دار کردن آن اضافه کنید).
۲
در یک قابلمه آب بریزید و به آن یک قاشق نمک و مقداری روغن اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید.محتوای بسته فتوچینی را بدون شكستن رشته‌ها بمدت ۱۵ دقیقه درآن بجوشانید و بعد آن را آبكش کنید.
۳
در ماهیتابه ای کره و خامه را روی حرارت خیلی کم باهم مخلوط کنید سپس فتوچینی آبکش را به آن اضافه کنید و نمک و فلفل سیاه به آن بیفزایید(معمولا میزان فلفل سیاه در فتوچینی آلفردو زیاد است)حرارت باید کم باشد و پس از اینکه ۲ تا ۳جوش زد مقداری از پنیر را به آن اضافه کرده و سپس آنرا خاموش کرده و در ظرف مورد نظر بکشید و لابه لای آنرا مرغ تفت داده شده بریزید و بقیه پنیر را روی آن ریخته و برای تزیین می توانید مقداری جعفری خرد شده روی آن بریزید.
تصاویر مراحل تهیه

فتوچینی آلفردو

سایر نکات

فتوچینی آلفردو

فتوچینی آلفردو یک غذای ایتالیایی است که اولین بار یک رستوران‌دار اهل رم به نام آلفردو دی لیو آن را تهیه کرد.
نکته: 1.در فتوچینی آلفردو ریختن مرغ اختیاری است و در خیلی از دستور های پخت آنرا بدون مرغ توضیح داده اند.اما در برخی دستورها مرغ,میگو و گاها گوشت دیده می شود که فتوچینی را می توان با هریک از آنها تهیه کرد.
2.برخی در تهیه آن از مقداری قارج ورقه شده و تفت داده شده نیز استفاده می کنند.
نظرات دستور پخت

فتوچینی آلفردو