مواد لازم

شیرینی حاجی بادامی

۲۰
مواد اصلی
آرد بادام
به مقدار لازم
گلاب
۱ قاشق غذا خوری
پودر هل
۱/۴ قاشق چای خوری
جوش شیرین
۱/۳ قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ
۲ عدد
پودر قند
۳ لیوان
کلمات کلیدی

شیرینی حاجی بادامی

طرز تهیه

شیرینی حاجی بادامی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۵
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ زرده های تخم مرغ و پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود سپس گلاب را اضافه کنید.
۲
در ادامه جوش شیرین و پودر هل را اضافه کنید ، پس از اینکه تمام مواد به خوبی ترکیب شدند آرد بادام را قاشق قاشق اضافه کنید ، آنقدر آرد بادام اضافه کنید که خمیر نرمی بدست بیاید
۳
ته سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید ، از خمیر شیرینی تکه هایی کوچک بردارید و کف دست تان به صورت گرد شکل دهید و روی کاغذ روغنی بچینید ( شیرینی حاجی بادامی کوچک و کمی بیشتر از اندازه یک بندانگشت است ).
۴
سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۵ – ۱۰ دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند ، پس از پخت سینی را از فر خارج کنید ، پس از اینکه کمی خنک شد شیرینی ها را از کاغذ جدا کنید و داخل ظرف قرار دهید.
۵
طرز تهیه آرد بادام:
۶
بادام شیرین ها را داخل کاسه ای ریخته و روی ان آب جوش بریزید و به مدت ۵ – ۴ ساعت کناری قرار دهید تا بادام ها در آب خیس بخورند و پس از این مدت زمان پوست بادام ها را جدا کنید.
۷
بادام های بدون پوست را روی سینی پهن کنید و ۲ روز کناری قرار دهید تا خشک شوند ( میتوانید بادام ها را چند ساعت روی حرارت شوفاژ قرار دهید تا خشک شوند ) سپس با میکسر یا اسیاب برقی به صورت آرد بادام یا همان پوره بادام درآورید.
۸
آرد یا پودر بادام در تهیه انواع غذاها ، شیرینی ها ، کیک ها ، دسرها و … کاربرد دارد ؛ همچنین میتوانید این آرد را به صورت بسته بندی از فروشگاه ها تهیه کنید.
سایر نکات

شیرینی حاجی بادامی

میتوانید با پودر قند روی شیرینی ها را تزیین کنید ، در صورت تمایل میتوانید از کمی زعفران برای خوشرنگ شدن این شیرینی استفاده کنید ، شیرینی حاجی بادامی خشک بوده و در دهان آب میشود و به مدت طولانی در ظرف دربسته قابل نگهداری میباشد.
نظرات دستور پخت

شیرینی حاجی بادامی