مواد لازم

پاستیل خانگی

۲۵
مواد اصلی
اسانس و رنگ خوراکی مجاز
به مقدار لازم
رنده پوست لیمو
۱ قاشق چای خوری
آب لیمو تازه
۱ قاشق چای خوری
آب میوه
۱ لیوان
شکر
۲۲۰ گرم
پودر ژله
۱ بسته
کلمات کلیدی

پاستیل خانگی

طرز تهیه

پاستیل خانگی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
آبمیوه ی مورد نظرتون رو انتخاب کنید …. (بر اساس سلیقه و ذائقه ی خودتون …
۲
ژله های رو که تهیه کردین و همچنین قالب هایی که در نهایت در نظر دارین تا پاستیل ها به اون شکل در بیان رو آماده کنید ( میتونید از ژله های بدون طعم استفاده کنین، چون این باعث میشه تا به طعم نهایی دلخواه شما صدمه ای وارد نشه ).
۳
دنبال قالب هایی با اندازه های کوچک تر باشید، شبیه همون پاستیل های آماده ایی که از قبل بسته بندی شده و در فروشگاه و سوپرمارکت ها موجود هست … برای جذابیت بیشتر، شما میتونین بر اساس مناسبت های مختلف، از قالب های با شکل متفاوت و مناسب با همون مناسبت استفاده کنید….
۴
حالا نوبت اون رسیده تا آبمیوه و ژله هایی که تهیه کردین رو (البته با مقدار های متذکر شده در بالا ) داخل یک ماهی تابه کوچک با هم مخلوط کنین.
۵
ابتدا آبمیوه را داخل ماهی تابه بریزید و سپس پودر ژله راآرام آرام در داخل ماهی تابه بریزید، اجازه بدین که آبمیوه و ژله برای مدت کمی در ماهی تابه بمونه تا به خوبی با هم مخلوط بشن.
۶
شعله ی گاز رو به روی حالت حرارت متوسط بگذارین…. مخلوط رو تا جایی هم بزنین که ژله کاملا در آبمیوه حل بشه.
۷
دیگه نوبت اون رسیده تا مخلوط رو از روی گاز برداشته و به داخل یک پارچ یا هر ظرف مناسب دیگه ای منتقل کنین. این کار باعث میشه تا مواد رو آسان تر درداخل قالب های مورد نظرتون بریزد… در همین حین ، آب لیموی تازه و رنده پوست لیمو را هم به باقی مواد اضافه کنید .
۸
سپس قالب ها رو داخل یخچال بگذارید ، توجه داشته باشید که پاستیل شما بعد از ۲۰ دقیقه بودن در یخچال، کاملا آماده هستش….
سایر نکات

پاستیل خانگی

از هر رنگ پودر ژله ای میتونین بنا به سلیقه خودتون استفاده کنین . قالب های نازک طلقی در بازار برای این منظور موجوده .
از این پاستیلها برای تزیین کیک و ژله هم میشه استفاده کرد . از 10 تا ورق ژلاتین دو گرمی هم میتونین استفاده کنین . حدود 15 عدد پاستیل خواهید داشت . که البته به اندازه قالب تون بستگی داره .
به جای پودر ژله میتوان از پودر ژلاتین استفاده کرد
نظرات دستور پخت

پاستیل خانگی