عکس رشته آردی خونگی
دوستان عزیز این رشته به راحتی میتونید داخل منزل درست بکنید هم برای رشته پلو مناسبه، هم دوست داشتین داخل آش یا سوپ
ما در جنوب این رشته خودمون داخل منزل درست می کنیم وخمیر آن فقط آرد معمولی آب ولرم ونمک.
فقط دستگاه رشته کن خانگی ما در منزل داریم که بسیار کار باهاش راحته و خوبی این دستگاه در عین کوچیکی وقیمت مناسبی که در بازار داره شما میتونید داخل منزل به راحتی خودتون رشته آردی درست بکنید.
...
مواد لازم

رشته آردی خونگی

۱
مواد اصلی
آرد سفید
۴ پیمانه
آب ولرم
به مقدار لازم
نمک
۱ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

رشته آردی خونگی

طرز تهیه

رشته آردی خونگی

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
در مرحله اول برای درست کردن رشته آردی بهتره از آرد گندم که برای تهیه نان مصرف دارد استفاده شود.
۲
در مرحله دوم آرد را با نمک مخلوط ویک بار الک کنید. آب ولرم را نه داغ نه سرد کم کم به آرد اضافه کنید و بعد از اضافه کردن مدام آرد را هم بزنید که یک خمیر سفت ومنسجم داشته باشید. می توانید خمیر را با دست ورز بدهید ، خمیر باید در حدی باشد که به دست نچسپد و خیلی راحت از ظرف جدا شود.
۳
توجه داشته باشید سفتی خمیر بیشتر از خمیر معمولی است. بعد از آماده شدن خمیر مهمترین مسئله استفاده از آرد زیاد روی تخته کارتان موقع پهن کردن خمیر است.
۴
خمیرها را به اندازه یک گردو جدا جدا گرد کنید و روی پارچه تمیزی که از قبل پهن کرده اید بگذارید، تخته کار و وردنه برای پهن کردن هم حتما در دسترس داشته باشید. روی تخته کار کمی آرد ریخته و بعد یکی از خمیرهای گرد شده را برداشته و با وردنه خمیر را باز کنید اگر حالت چسپندگی داشت کمی آرد روی نان بپاشید تا به وردنه نچسپد ، سپس نان ها را روی پارچه با فاصله کم پهن کنید.
۵
سپس نان های پهن شده لازم نیست خشک شود و با دستگاه رشته کن خانگی ردیف اولی چرخ کرده و شته های چرخ شده را روی پارچه تمیزی که جدا پهن کرده اید با فاصله بریزید واجازه بدهید رشته ها جلو نور آفتاب کامل خشک شود. چون حیاط خونه ما ویلایی است رشته های آردی خیلی زود خشک می شود. ولی توجه داشته باشید عزیزانی که اکثرا آپارتمان نشین هستن اگر قسمت بالکن خانه هایشان مشرف به نور آفتاب باشد به راحتی می توانند این رشته آردی درست بکنند. طریقه پهن کردن نان مطابق شکل مراحل که ارسال کردم،
۶
طبق شکل ملاحظه می‌کنید به همین راحتی با وسایل خیلی کم رشته آردی درست کردم که هم به صرفه ، و نسبت به رشته بازاری از نظر کیفیت خیلی بهتر است.
۷
ما جنوبی ها زنان ودختران زحمتکش خودمان این رشته ها درست می کنیم وبعد از خشک شدن رشته های آردی را داخل یک کیسه نخی میریزیم و برای رشته پلو ، یا به عنوان رشته سوپی یا آش استفاده می‌کنیم. فقط در زیر قسمت نکته ها به موارد استفاده آن اشاره خواهم کرد تا دوستان عزیز بتوانند از این دستور استفاده و درست بکنند. عکس قسمت مراحل درست کردن خمیر و پهن کردن وچرخ کردن همچنین عکس دستگاه رشته ساز خونگی میزارم تا بهتر متوجه شدید.
تصاویر مراحل تهیه

رشته آردی خونگی

بیشتر
سایر نکات

رشته آردی خونگی

* دوستان عزیز یه نکته بسیار مهم قبل از اینکه رشته آردی برای پخت رشته پلو استفاده کنید حتما داخل قابلمه خیلی کم چرب و بعد رشته آردی را اضافه وروی حرارت کم رشته آردی تفت بدهید تا نسوزد فقط رشته ها از حالت خامی در بباد تا بعد داخل رشته پلو خمیری نشود و بعد استفاده کنید.
مراحل پخت رشته پلو به روش جنوبی : من برنج حدود یه لیوان از قبل خیس میکنم میذارم حدود یکساعتی کنار.
بعد از این مدت رشته آردی هم طبق روش بالا ? جداگانه تفت دادم. داخل قابلمه مقداری آب وکمی نمک اضافه و روی شعله گاز گذاشته وبعد از جوش آمدن برنج خیس خورده را اضافه کردم ، برنج که نیم پز پخته شد رشته آردی از قبل تفت داده را اضافه و بعد از دوسه دقیقه آبکش کرده وکمی آب موقع آبکش کردن روی آن بریزید تا رشته پلو زیاد شور نشود و سپس داخل قابلمه کمی روغن بریزید وسپس رشته پلو و بعد کمی آب وروغن واجازه دهید رشته پلو دم بکشد.
* برای داخل آش و داخل سوپ ولی اصلا لازم به تفت دادن رشته از قبل نیست و دوستان توجه داشته باشید اواخر پخت رشته آردی را اضافه و لازم نیست زیاد از حد رشته با مواد بپزد ونکته مهمتر داخل آش یا سوپ برای اینکه رشته ها بهم نچسپد حتما مقدار خیلی کم روغن مایع داخل آش یا سوپ اضافه بعد رشته را اضافه کنید.
*دستگاه رشته کن یا خمیر پهن کن شما میتونید از لوازم ظرف فروشی‌ها تهیه کنید قیمت این دستگاه بسیار مناسب دارد.
* همچنین دوستان عزیز توجه داشته باشید چون رشته ها با آرد درست کردیم حتما قبل از استفاده داخل هر چیزی حتما رشته ها الک کنیم وبعد استفاده کنید تا آرد اضافه جدا شود.
عکس و تصاویر ارسالی از رشته آردی خونگی
نظرات دستور پخت

رشته آردی خونگی