عکس حریره سیر و روغن زیتون
پوره یا حریره سیر با مدت ماندگاری بالا و کاربرد آن در انواع غذا و.. بسیار زیاد است.
مدت ماندگاری آن داخل یخچال تا یکسال و به راحتی می توانید در منزل درست واستفاده کنید.
اگر دستگاه میکسر جهت پوره کردن سیر در دسترس نداشتین اصلا مشکلی ندارد ومی توانید سیرها را رنده ریز بزنید.
...
مواد لازم

حریره سیر و روغن زیتون

۲
مواد اصلی
سیر خشک
۵۰۰ گرم
روغن زیتون
به مقدار لازم
نمک
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

حریره سیر و روغن زیتون

حریره سیر پوره سیر
طرز تهیه

حریره سیر و روغن زیتون

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
در مرحله اول بهتره دستکش بپوشید وبعد سیرها را پوست بگیرید ، سپس سیرها را شسته وداخل سبد قرار دهید تا کاملا آب آن ها خارج و کاملا خشک شوند.
۲
در مرحله دوم زمانی که سیرها کاملا خشک شدند آن ها را درون میکسر بریزید و روی آن کمی روغن زیتون بریزید و پوره کنید. (اگر میکسر در دسترس نداشتید میتوانید سیر را طبق روش بالا شسته وبعد از خشک شدن رنده ریز بزنید سپس روغن زیتون را اضافه کنید.)
۳
بهتر است میزان نمک آن زیاد باشد نه اینکه خیلی شور،ولی خوش نمک باشد. نگران خوش نمک بودن آن نباشید زیرا داخل غذا ۱ قاشق استفاده می شود ومی توانید نمک کمتر بریزید.
۴
بعد از میکس کردن اگر روغن کم بود و خشک بود باز هم روغن به آن اضافه کنید، به صورتی که نه خیلی رقیق ونه خیلی سفت غلظت آن شبیه پوره باشد.
۵
سپس داخل شیشه در دار تمیز بریزید و روی اگر خشک بود کمی روغن بریزید که روی آن خشک نشود و در ظرف را محکم ببندید.
۶
نمک بیشتر باعث ماندگاری بالای سیر می شود و سیر کپک نمی‌زند. البته این نکته حائز اهمیت است که همیشه با قاشق تمیز از حریره سیر بردارید، و دوباره درب ظرف را محکم کنید که هوا به داخل آن را پیدا نکند.
۷
خاصیت حریره ( پوره سیر) مانند سیر خشک یا تازه می باشد فقط با این روش میتوانید آن را داخل یخچال به مدت یکسال نگهداری کنید.
۸
همچنین برای خرد کردن سیرها لازم نیست سبزی وسط آن را جدا کنید، البته اگر دوست ندارید هم جدا کنید هیچ مشکلی ندارد. در زیر به موارد کاربرد آن اشاره خواهم نمود.
۹
کاربرد حریره سیر : * برای تهیه نان سیر از آن استفاده کنید. * برای غذاهای گوشتی که در فر پخته می شود. * می توانید برای انواع سس ها ( مایونز ، کچاپ ، سس سفید ) اضافه کنید. * به ماست ، برانی ، ته دیگ سبزی پلو ، پاستا ها ، کوکوها ، کتلت ، دلمه ها ، برای پخت مرغ یا سرخ کردن ماهی استفاده کنید. * کره و مخلوط حریره سیر روی نان بمالید ساندویچی مناسب عصرانه میل کنید. * به انواع خمیر مثل خمیر پیتزا و پیراشکی اضافه کنید. * برای درست کردن سیر داغ می توانید از این مخلوط استفاده کنید. از حریره سیر سرخ شده داخل انواع خورش ها می توانید استفاده کنید . *
سایر نکات

حریره سیر و روغن زیتون

نکته :
* حتما میزان نمک به مقدار کافی استفاده شود چون کم نمک بودن حریره باعث کپک زدن آن می‌شود.
* حتما این حریره داخل یخچال بذارید مدت ماندگاری آن تا یکسال می باشد.
* اگر بعد از مدتی درب شیشه باز کردید ومتوجه شدید حریره خیلی غلیظ ومیزان روغن روی آن خیلی کم شده حتما کمی روغن اضافه کنید.
* برای درست کردن این حریره من با روغن زیتون درست کردم عالی شده ، ولی اگر در دسترس نداشتین از روغن مایع کنجد یا روغن مایع معمولی هم می توانید استفاده کنید.
* در صورت تمایل اگر دوست داشتید می تونید به این حریره کمی پودر فلفل هم بزنید ولی من استفاده نکردم باز هم عالی شد ، مهم نمک است که در صورت کم بودن باعث کپک زدن حریره می شود.
عکس و تصاویر ارسالی از حریره سیر و روغن زیتون
نظرات دستور پخت

حریره سیر و روغن زیتون