مواد لازم

رولت مرغ و قارچ مخصوص

۸
مواد اصلی
شیر یا آب
۱/۲ لیوان
روغن
۲ قاشق غذا خوری
آرد
۲ لیوان
نمک و فلفل
به مقدار لازم
زرده تخم مرغ
۲ عدد
پودر آویشن
۱ قاشق چای خوری
کره
۲ قاشق غذا خوری
سیر
۲ حبه
پیاز
۱ عدد
قارچ
۵۰۰ گرم
کشمش پلویی
۱/۲ لیوان
سینه مرغ کامل
۴ عدد
کلمات کلیدی

رولت مرغ و قارچ مخصوص

طرز تهیه

رولت مرغ و قارچ مخصوص

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
سینه های مرغ را بکوبید تا نرم و پهن شوند ( مانند شنیسل مرغ ) ، پس از اینکه سینه های مرغ را کوبیدید روی سطحی پهن کنید و روی آن پودر آویشن ، نمک و فلفل بپاشید و کشمش ها را در مرکز سینه های کوبیده شده قرار دهید.
۲
سینه های مرغ را از اطراف جمع کنید تا همانند رولت شوند سپس با خلال های چوبی به هم متصل کنید و روی ان مقداری پودر آویشن ، نمک و فلفل بپاشید ؛ داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و رولت مرغ را داخل روغن تفت دهید تا طلایی شود
۳
سپس رولت را داخل فویل المینیومی بپیچید و داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید تا کباب شود.
۴
در مدتی که مرغ کباب میشود میتوانید مایه قارچ را اماه کنید ، برای تهیه مایه قارچ ابتدا پیاز و سیرها را خرد کنید و در کره تفت دهید تا نرم شوند
۵
سپس قارچ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ ها سرخ شوند ، نمک و فلفل بزنید و از روی حرارت بردارید سپس با میکسر مواد را پوره کنید.
۶
برای تهیه خمیر آرد ، نمک و روغن را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس شیر یا آب را کم کم اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید که به دست نچسبد ، خمیر را داخل کاسه ای بگذارید و روی ان را بپوشانید و حدود ۳۰ دقیقه استراحت دهید.
۷
پس از استراحت خمیر را به ۲ قسمت تقسیم کنید ، یک قسمت از خمیر را روی سطحی که آرد پاشیده اید باز کنید و رولت مرغ کباب شده را در مرکز ان قرار دهید و اطراف رولت مرغ را با مایه قارچ پوشش دهید ؛ زرده های تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و بزنید سپس روی سطح خمیر مقداری زرده تخم مرغ بمالید.
۸
خمیر دوم را با وردنه پهن کنید و روی رولت را کامل با خمیر پوشش دهید ، لبه های خمیر را با زرده تخم مرغ به هم بچسبانید و روی سطح خمیر را با چنگال چندین سوراخ ایجاد کنید سپس با زرده تخم مرغ تمام سطح خمیر را کامل پوشش دهید.
۹
رولت را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۴۰ – ۶۰ دقیقه قرار دهید تا روی نان رولت طلایی شود ( دمای فرها متفاوت است و باید نان را زیر نظر داشته باشید ) ، پس از پخت رولت را از فر خارج کنید و ۱۵ دقیقه اجازه دهید رولت خنک شود سپس برش بزنید و بهمراه سس دلخواه سرو کنید.
۱۰
برش زده رولت
تصاویر مراحل تهیه

رولت مرغ و قارچ مخصوص

بیشتر
نظرات دستور پخت

رولت مرغ و قارچ مخصوص