عکس دمنوش دارچین و به مخلوط
یه دمنوش خوش عطر خوش طعم و شیرین که برای سرماخوردگی عالیه
...
مواد لازم

دمنوش دارچین و به مخلوط

۲
مواد اصلی
به خشک شده
۲ قاشق غذا خوری
چوب دارچین
۲ تکه
زعفران ساییده شده
نوک قاشق چای خوری
آب سرد
۲ لیوان
کلمات کلیدی

دمنوش دارچین و به مخلوط

چای دمنوش نوشیدنی دمنوش سرماخوردگی دمنوش دارچین
طرز تهیه

دمنوش دارچین و به مخلوط

درجه سختی
زمان تهیه ۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
چای به و دارچین و زعفرون رو بریزین تو قوری و ۲ لیوان آب سرد بهش اضافه کنین و بزارید رو گاز با شعله کم تا به جوش بیاد.۵ دقیقه که جوشید از روی گاز بردارید و یک رب بزارید رو بخار کتری تا خوب دم بکشه این دمنوش هم میتونین یک رنگ بخورین(که برای من غلیظ بود)و هم‌میتونین مثل چایی کمی از دمنوشو بریزین تو فنجون و ما بقیشو آب جوش بریزید.که اینجوریشو پیشنهاد میکنم😊
۲
برای درست کردن چای به خشک‌شده هم،اول به هارو بشورید و هسته گیری کنید..بعد رنده درشت بزنید و به هارو یه جا پهن‌ کنید و بزارید تا خوب خشک بشن بعد که خشک‌شدن تو ماهیتابه بدون روغن با شعله کم حسابی تفت بدید تا خوب رنگش برگرده و خشک بشه مثل چایی بشه...حواستون باشه که نسوزه
سایر نکات

دمنوش دارچین و به مخلوط

خواص دمنوش به و دارچین
دمنوش به برای بیماری های التهابی روده مفیده.
دمنوش به حاوی مقادیر زیادی ویتامین Cیه، ویتامین C خواص ضد آلرژی داره و روده رو تقویت می کنه، پس دمنوش به در کنترل بیماری های روده می تونه موثر باشه.
دمنوش به باعث کاهش وزن میشه.
به و فرآورده های اون دارای کالری کم و فیبر زیادن، جذب پایین کالری و همچنین فیبر زیاد باعث متابولیسم و چربی سوزی بدن میشه، در نتیجه حجم چربی کاهش یافته و بدن لاغر میشه.
دمنوش و عصاره ی به برای رفع حالت تهوع و استفراغ مفیده.
دمنوش به با ترکیبات گیاهی مغذی باعث رفع حالت تهوع و همچنین استفراغ های شدید میشه، این خاصیت به آنتی اکسیدان های موجود در به و دمنوش اون بر می گرده.
دمنوش به پایین آورنده ی فشار خونه.
پتاسیم از آسیب شریان ها جلوگیری و سطوح فشار خون رو متعادل می کنه، دمنوش به دارای مقادیر فراوان پتاسیمه.
دمنوش به سطح کلسترول بدن رو متعادل می کنه.
دمنوش به با داشتن ترکیبات آکسیدانی میزان کلسترول بدن رو تنظیم و کلسترول های بد و مضر رو از بین می بره.
دمنوش دارچین سرشار از آنتی اکسیدانه.
دمنوش دارچین، مانند بسیاری از دمنوش های گیاهی دیگه، دارای آنتی اکسیدان هاییه که برای سلامتی مفیدن، پوست درخت دارچین حاوی کاتچین و پروسیانیدینه که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی هستن، این آنتی اکسیدان ها بدن رو در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنن.
دمنوش دارچین قلب رو سالم نگه می داره.
آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در دمنوش دارچین ممکنه به جلوگیری از ابتلای مشکلات قلبی ناشی از کلسترول بالا و تری گلیسیرید کمک کند.
دمنوش دارچین سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنه.
مطالعات نشان می دن که دارچین می تونه رشد و گسترش باکتری ها از جمله سالمونلا و کاندیدا آلبیکنس رو مهار کنه. این دمنوش دارای خواص ضد باکتریاییه که می تونه به از بین بردن باکتری هایی که باعث ایجاد بوی بد دهان می شن و همچنین رفع سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کنه.
دمنوش دارچین باعث رفع التهابات می شه.
یک مطالعه منتشر شده در Food & Function نشون داد که ترکیباتی به نام سینام الدهید در دارچین خواص ضد التهابی به دمنوش می ده و اون رو به یه داروی ضد التهاب تبدیل می کنه.
دمنوش دارچین ممکنه باعث سلامت مغز بشه.
یک مطالعه در مجله ی معروف بیماری آشکار ساخت، که دارچین علایم بیماری آلزایمر رو مهار می کنه، از جمله ی این علایم تاوه، تاو پروتئین های ناقصیه که باعث زوال عقل و ایجاد سیگنال های شیمیایی نادرست در مغز می شه.
اطلاعات درمانی به و دارچین
به حاوی ترکیبات مهمی هم چون تانن، پکتین، انواع قندها، موسیلاژ، انواع ویتامین ها و بصورت زیاد ویتامین A,B,C، پتاسیم و اسیدهای آمینه ی آزاد، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیمه. ارزش تغذیه‌ای بالای به اون رو به میوه‌ای پرخاصیت و مفید تبدیل کرده.
کاربرد به و دارچین در طب سنتی و اسلامی
در طب قدیم و سنتی برای بهِ شیرین، طبعی گرم و تر و بهِ ترش طبیعت سرد و خشک ذکر کردن و خواصی همچون نرم کننده ی سینه، رفع اختلالات گوارشی، درمان سرفه، تقویت کننده ی قلب، ادرارآور، رفع چشم درد، بهبود زخم ها، التهاب مفاصل، بهبود زخم نوک پستان و مقوی معده برشمردن.
همچنین از اون در بند آوردن خونریزی، رفع تنگی نفس، درمان اسهال های ساده و خونی، درمان بواسیر و موارد دیگه ای استفاده می کردن. در طب اسلامی جویدن به برای خوشبو کردن دهان توصیه شده.
طب سنتی دارچین رو دارای طبعی گرم و خشک می دونه و برای اون خواصی همچون رفع درد مفاصل، آسم، برخی سرطان ها، اسهال، مشکلات قلبی، بی خوابی، گرفتگی عضلانی و بهبود زخم در نظر گرفتن، در طب سنتی هند برای درمان استفراغ، تهوع، بوی بد دهان و دندان درد از دارچین و دمنوش اون استفاده می کردن.
در طب اسلامی دارچین داروی رفع کچلی با منشا قارچی، زکام، گوش درد، درد رحم و مشکلات قاعدگی در خانم ها، یرقان و رطوبت معده ذکر شده.
نظرات دستور پخت

دمنوش دارچین و به مخلوط