مواد لازم

ناگت مرغ خانگی

۴
مواد اصلی
روغن
به مقدار لازم
مرغ (گوشت سینه، برش های 2.5 سانتی متری) مرغ
۴۵۰ گرم
نمک
۱.۵ قاشق چای خوری
پاپریکا (شیرین)
۱/۲ قاشق چای خوری
فلفل سیاه
۱/۲ قاشق چای خوری
خرده نان
۱ فنجان
سیر (ریز شده)
۱ حبه
کلمات کلیدی

ناگت مرغ خانگی

طرز تهیه

ناگت مرغ خانگی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
فر را از قبل با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت (۲۰۴ درجه سانتی گراد) داغ کنید. کف یک سینی فر را با فویل نچسب آلومینیوم بپوشانید یا از فویل معمولی استفاده کنید اما آن را با روغن چرب نمایید.
۲
یک یا دو برش نان سوخاری شده را در غذاساز بزنید تا به خرده نان تبدیل شود.
۳
یک تابه ی متوسط را روی حرارت متوسط روی گاز داغ کنید. کف آن را کمی با اسپری آشپزی(روغن) چرب کنید.
۴
خرده نان ها سیر را اضافه کنید. بپزید و گاهی هم بزنید تا قهوه ای روشن شود. مواد را به همراه نمک، فلفل و پاپریکا در غذا ساز بریزید. بزنید تا مخلوط شوند سپس در یک کاسه بریزید.
۵
تکه های مرغ را با اسپری آشپزی (روغن)چرب کنید.سپس هر تکه را در مغلوط خرده نان فرو ببرید تا کل آن به مواد آغشته شود. تکه های مرغ را داخل سینی فر بچینید. ناگت ها می توانند کاملاً به همدیگر نزدیک باشند اما نباید با هم تماس داشته باشند. زمانی که همه ی ناگت ها خرده نانی شدند با اسپری آشپزی آنها را چرب کنید.
۶
سینی را داخل فر قرار دهید و ۱۸ تا ۱۰ دقیقه تا زمانی که رویی که به سمت کف سینی است طلایی شود در فر بپزید. همه ی ناگت ها را برگردانید و ۵ دقیقه دیگر هم بپزید .بلافاصله سرو نمایید.
۷
برای دوباره گرم کردن: فر را از قبل با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) داغ کنید .ناگت مرغ پخته شده را در یک سینی فر بچینید. ۱۰ دقیقه در فر بپزید تا به جلز و ولز بیفتند.
تصاویر مراحل تهیه

ناگت مرغ خانگی

بیشتر
نظرات دستور پخت

ناگت مرغ خانگی