عکس کتلت آلمانی
کتلت آلمانی یکی از غذاهای خوشمزه و معروف کشور آلمانه که از گوشت گوساله تهیه می شه که بعضی ها ترجیح میدن از گوشت خوک استفاده کنن خود المانی ها.. ولی ماها به خاطر فرهنگ ایرانی و دین اسلام از گوشت چرخ کرده برای درس کردن این کتلت استفاده می کنیم. کتلت آلمانی با سیب زمینی مخصوص خودش در کنار سالاد سرو می شه
#کتلت_آلمانی
...
مواد لازم

کتلت آلمانی

۵
مواد اصلی
گوشت چرخ کرده
۴۰۰ گرم
نان باگت (بیات شده)
۱ عدد
پیاز متوسط
۲ عدد
سیر خرد شده
۲ حبه
پنیر پارمسان
۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ
۱ عدد
جعفری خردشده
۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل ،آویشن،جوزهندی
به مقدار لازم
مواد لازم
سیب زمینی
۳ عدد
پیاز بزرگ
۱ عدد
روغن
۴ قاشق غذا خوری
جعفری خردشده
۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
زیره و پودر سیر
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کتلت آلمانی

غذای ملل
طرز تهیه

کتلت آلمانی

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا نان باگت رو داخل شیر خیس می کنیم در حدی که نان حالت خمیری بگیره کافیه،،۱ عدد از پیاز گفته شده در دستور را شسته و رنده ریز کنید و آبش را بگیرد.
۲
پیاز آب گرفته را با گوشت چرخ کرده و نان باگت خیس خورده با همراه تخم مرغ و پنیر پارمزان و فلفل سیاه و نمک و آویشن خوب مخلوط می کنیم و سپس پیاز دیگه ای رو نگینی ریز خرد کنید و با همراه سیر رنده شده داخل تابه با کمی روغن تفت دهید سپس به مایه کتلت آلمانی اضافه کنید  و جعفریو زیره و پودر سیر و مقداری کمی جوز هندی را اضافه میکنیم و بعد ورز میدیم تا مایه کتلت کاملا منسجم بشه و برای ۱ ساعت داخل یخچال می گذاریم تا مزه دار بشه.
۳
بعد از گذشت ۱ ساعت،داخل تابه روغن ریخته تا داغ بشه،بعد کف دستتون رو کمی خیس کنید و به اندازه دلخواه مایه کتلت برداشته و فرم دهید و در روغن داغ سرخ کنید.
۴
تهیه سیب زمینی مخصوص آلمانی سیب زمینی را با پوست داخل آب در حال جوش بریزید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان بدید، نباید سیب زمینی له بشه پس حتما با چاقو امتحان کنید سپس از آب خارج کنید و پوستش را گرفته و حلقه حلقه کنید بگذارید تا سرد بشه پیاز را خلالی خرد کنید و جعفری خورد شده و پودر سیر و پودر زیره را داخل تابه تفت دهید نیاز به سرخ شدن نیست سپس سیب زمینی را اضافه کنید و تفت دهید تا سیب زمینی طلایی شوند در انتها نمک و فلفل سیاه اضافه کنیدو کمی زردچوبه برای خوش رنگ تر شدن سیب زمینی ها می زنیم.
۵
مرحله آخر کتلت آلمانی سرخ شده رو داخل دیس سرو ریخته و از سیب زمینی مخصوص روی آن می ریزیم همراه با نان باگت میل کنید. نوش جان
سایر نکات

کتلت آلمانی

می توانید بجای شیر از آب استفاده کنید.
سعی کنید به اندازه کافی روغن اضافه کنید.
اگر تمایل داشتید از سینه مرغ چرخ شده ام می توانید استفاده کنید.
نظرات دستور پخت

کتلت آلمانی