مواد لازم

کوکوی مرغ وهویج درفر

۴
مواد اصلی
سینه مرغ پخته
۴۵۰ گرم
هویج متوسط
یک عدد
سیب زمینی بزرگ
یک عدد
روغن مایع
دو قاشق غذا خوری
فلفل دلمه ای نگینی شده
۱/۴ پیمانه
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
زعفران دم کرده
۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ
پنج عدد
پنیر موزارلا (موتزارلا)
۱۰۰ گرم
کلمات کلیدی

کوکوی مرغ وهویج درفر

وعده شام کوکوی مرغ و هویج وعده نهار
طرز تهیه

کوکوی مرغ وهویج درفر

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. کف یک قالب فر مستطیلی را هم چرب کنید و کنار بگذارید
۲
مرغ پخته شده را به صورت تکه های کوچک ریش ریش کنید. سیب زمینی و هویج را با رنده درشت رنده کنید. روی سیب زمینی آب سرد بریزید و آن را زیر و رو کنید. سپس آب آن را کامل بگیرید تا نشاسته از سطح آن خارج شود و موقع تفت دادن تکه های سیب زمینی به هم نچسبند.
۳
کف تابه ای کمی روغن بریزید و بگذارید داغ شود. سپس شعله را کم کنید و سیب زمینی رنده شده را داخل روغن بریزید. یکی دو دقیقه تفت بدهید، سپس هویج را اضافه کنید و دو سه دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. هدف این نیست که سیب زمینی و هویج سرخ شوند فقط باید کمی از خامی آنها کم شود.
۴
سیب زمینی و هویج را خارج کنید و با دستمال حوله ای روغن اضافی آنها را بگیرید. سپس آنها را به مرغ ریش ریش شده اضافه کنید. حال تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و به مواد اضافه کنید.
۵
نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران را هم به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. مایه کوکو تهیه شده را داخل قالبی که چرب کردید بریزید و با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید.
۶
قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در فر گرم شده با حرارت ۱۷۵ درجه قرار دهید تا کوکوی مرغ پخته و طلایی رنگ شود. آن را از فر خارج کنید در صورت تمایل پنیر رنده شده را روی آن بریزید و چند دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا پنیر آب و روی آن طلایی رنگ شود. می توانید برای این مرحله، شعله روی فر را روشن کنید.
سایر نکات

کوکوی مرغ وهویج درفر

پنیر موزورلا کاملا اختیاری هست
عکس و تصاویر ارسالی از کوکوی مرغ وهویج درفر
نظرات دستور پخت

کوکوی مرغ وهویج درفر