مواد لازم

کیک برنج مخلوط

۸
مواد اصلی
ماست چکیده
۱/۲ پیمانه
کره
۱/۲ پیمانه
سینه مرغ
۵۰۰ گرم
قارچ
۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ
۱ عدد
برنج
۴ پیمانه
نخود فرنگی
۲۰۰ گرم
پیاز داغ
۲-۳ قاشق سوپ خوری
آب مرغ
۱ پیمانه
آرد
۵۰۰ گرم
سیر
۱ حبه
بیکینگ پودر
۱ قاشق مربا خوری
رب گوجه ‌فرنگی
۲ قاشق سوپ خوری
تخم مرغ
۴ عدد
زعفران دم کرده
۳ قاشق سوپ خوری
کنجد یا بادام
به مقدار لازم
ادویه پلویی
به مقدار لازم
نمک و زردچوبه و فلفل سیاه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کیک برنج مخلوط

طرز تهیه

کیک برنج مخلوط

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۳۵
دقیقه
۱
در تابه‌ای پیاز داغ طلایی را با کره مخلوط کنید و زردچوبه و سیر خرد شده را به آن اضافه کنید. قارچ‌ها را ورقه‌ورقه کرده و به تابه اضافه کنید. به مقدار خیلی کم (در حد یک قاشق) آبلیمو روی قارچ ها ریخته شعله را زیاد کنید تا آب قارچ‌ها سریع تبخیر شود و رنگ سفید قارچ تغییر نکند و له نشود
۲
بعد از اینکه آب قارچ گرفته شد، رب گوجه‌فرنگی، زعفران و نخود سبز را هم اضافه کنید. مرغ‌ها را به صورت خلالی برش دهید. سپس آنها را هم به مواد افزوده و با حرارت ملایم تفت دهید تا جایی که مواد بدون آب شود. حالا حرارت را خاموش کنید.
۳
برنج را به روش معمول بجوشانید و آبکش کنید. سراغ آماده کردن خمیر بروید. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید. ظرف گود تقریباً بزرگی را بردارید و تخم مرغ ها را در آن بشکنید، نمک ، فلفل و زردچوبه هم بریزید و با چنگال آنها را هم بزنید.
۴
سپس ماست سفت و آب مرغ و کمی ادویه به آن اضافه کنید. کره را در ظرفی کوچک روی حرارت ملایم آب کنید. حرارتش را که از دست داد آن را هم به مواد تخم‌مرغی اضافه کنید.
۵
حالا آرد را کم‌کم به این مواد اضافه کرده و هم بزنید. به اندازه‌ای آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد.
۶
سطح صافی را آرد پاشیده و خمیر را با وردنه پهن کنید و قالب مورد نظر را چرب کنید. خمیر را کمی بزرگتر از قالب باز کنید. آن را در قالب انداخته و خمیر را به دیواره و کف قالب بچسبانید.
۷
سپس به تناوب مقداری برنج، مقداری از مایه آماده شده و کمی ادویه پلویی را در آن ریخته و سپس اضافه‌های خمیر را روی برنج مخلوط برگردانید.
۸
یک زرده‌ تخم مرغ را با زعفران مخلوط کرده و با قلم‌موی مخصوص آشپزی روی لایه آخر خمیر بمالید و روی همه سطح کنجد یا مغز دلخواه بپاشید. فر را با ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و کمی صبر کنید تا گرم شود.
۹
قالب را به مدت ۳۵ دقیقه در طبقه وسط قرار دهید. بعد از این مدت قالب را از فر بیرون آورده ، ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس کیک را از قالب بیرون آورید.
سایر نکات

کیک برنج مخلوط

این پلو که کیک برنج مخلوط نام دارد، ظاهری شبیه کیک دارد و میز و یا سفره شما را متفاوت می کند .
عکس و تصاویر ارسالی از کیک برنج مخلوط
نظرات دستور پخت

کیک برنج مخلوط