مواد لازم

ته چین باقالی پلو بامرغ

۲
مواد اصلی
برنج آبکش شده
۴ پیمانه
باقلا سبز
به مقدار لازم
زرده تخم مرغ
۲ عدد
ماست‏
۱ پیمانه
زعفران دم کرده
۵ قاشق غذا خوری
روغن
به مقدار لازم
سینه مرغ
۲ تکه
کره
به مقدار لازم
شوید تازه خردشده
نصف پیمانه
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
پیاز
۲ عدد
آب
۲ پیمانه
کلمات کلیدی

ته چین باقالی پلو بامرغ

ته چین باقالی پلو غذای سنتی
طرز تهیه

ته چین باقالی پلو بامرغ

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا دو تکه سینه مرغ را با دو لیوان آب ،دوعدد پیاز خرد و سرخ شده ، نمک و فلفل و زردچوبه با حرارت کم بگذارید بپزد، درآخر کمی زعفران اضافه کنید، (سپس مرغ را تکه تکه کنید و درصورت دلخواه با کره تفت دهید)
۲
در مرحله بعد ۲عدد زرده تخم مرغ +کمی نمک+ یک پیمانه ماست+زعفران دم کرده و برنج آبکش یا کته ای که هنوز دم نکرده اید را به مواد اضافه کرده و مخلوط میکنیم
۳
ته قابلمه نچسب کمی روغن بریزید و نصف برنج را با مواد زعفرانی ته چین مخلوط کرده و در قابلمه ریخته ؛ با پشت قاشق برنج را کاملا فشرده کنید، حالا مرغ پخته و تکه تکه شده و سرخ شده را روی ته چین بریزید،
۴
سپس شوید تازه و خرد شده و باقالی های خام را روی برنج پخش میکنیم، اگر یک ساعتونیم تا دوساعت روی حرارت کم بماند باقالی ها کاملا می پزد.می توانید از باقالی پخته شده هم استفاده کنید (فقط نباید زیاد پخته شده باشد چون له می شود)
۵
در این مرحله میتوانید باقی برنج را بصورت سفید یا زعفرانی شده روی مواد ته چین بریزید و مواد را تکرار کنید. من یک لایه مواد ته چین با برنج زعفرانی و یک لایه برنج سفید استفاده کردم حتما بعد از هر لایه برنج با پشت قاشق مواد را فشرده کنید. بفرمایید ته چین باقالی پلو با مرغ آماده است. برای تزئین می توانید از خلال پسته ، زرشک و باقالی سبز استفاده کنید، نوش جان.
تصاویر مراحل تهیه

ته چین باقالی پلو بامرغ

بیشتر
سایر نکات

ته چین باقالی پلو بامرغ

این ته چین را با انواع گوشت پرندگان مثل بلدرچین یا بوقلمون می توانید درست کنید
این غذا با شوید تازه خوش عطرتر هست، میتوانید از شوید خشک هم استفاده
نظرات دستور پخت

ته چین باقالی پلو بامرغ