مواد لازم

بیسکویت شکلاتی

۱۰
مواد اصلی
کره
۱۲۵ گرم
پودر قند
۶۰ گرم
زرده تخم مرغ
۱ عدد
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
آرد سفید قنادی
۱۵۰ گرم
آرد برنج
۵۰ گرم
نشاسته ذرت
۳۰ گرم
کلمات کلیدی

بیسکویت شکلاتی

شیرینی بیسکویت
طرز تهیه

بیسکویت شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
کره به دمای محیط رسیده و پودر قند الک شده را با همزن برقی حدود ۱۰ دقیقه هم بزنید تا پودر قند به خورد کره برود. زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه هم بزنید. هر ۳ آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و الک کنید.
۲
سپس به مخلوط کره اضافه کنید و کمی هم بزنید. روی سطح کار انتقال دهید و کمی ورز دهید تا حالت خمیری پیدا کند. خیلی ورز ندهید که به روغن بیفتد و بعد پخت خشک شود خمیر شیرینی را در کیسه فریزر بگذارید و با وردنه صاف کنید و سپس به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.
۳
بعد از طی این مدت خمیر را با کمک وردنه به ضخامت ۳ میلیمتر باز کنید و با کاتر دلخواه برش بزنید. اگر کاتر شما فشاری بود و حفره ای برای قرار دادن مارمالاد داشت که هیچ اگر نه از کاتر ساده با طرح دلخواه استفاده کنید.
۴
شیرینی های قالب زده را در سینی فر که کاغذ روغنی انداخته اید بچینید. سینی را در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه در طبقه وسط فر و حدود یک ربع تا ۲۰ دقیقه قرار دهید تا دور شیرینی کمی رنگ بگیرد. شیرینی ها را از فر خارج کنید و کمی بعد روی پنجره مشبک بچینید تا کاملا خنک شوند. سپس حفره روی شیرینی را با شکلات یا مارمالاد یا بریلو پر کنید.
سایر نکات

بیسکویت شکلاتی

مواد را دقیق اندازه بزنید تا شیرینی بی نقصی داشته باشین
عکس و تصاویر ارسالی از بیسکویت شکلاتی
نظرات دستور پخت

بیسکویت شکلاتی