مواد لازم

کوکی لیمویی

۱۰
مواد اصلی
آرد سفید قنادی
۲۵۰ گرم
نشاسته ذرت
۵۰ گرم
کره
۱۲۵ گرم
شکر
۱۲۵ گرم
تخم مرغ
۱ عدد
پوست لیمو ترش رنده شده
۲ عدد
مواد رویه :
شکلات سفید
۷۰ گرم
شکلات سیاه
۴۰ گرم
پودر پسته و پودرنارگیل
به مقدار لازم
طرز تهیه

کوکی لیمویی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
کره و شکر را با همزن بزنید تا خامه‌ای شود، تخم مرغ را اضافه کنید و بزنید، آرد و نشاسته را الک کنید و به همراه پوست رنده شده لیمو اضافه کنید وبا لیسک مخلوط کنید، خمیر تقریبا نرم می‌شود.
۲
بدون اینکه زیاد ورز بدهید،خمیر را جمع کرده درون کیسه فریزر قرار داده و ۱ ساعت در فریزر قرار دهید بعد با وردنه خمیر را باز کرده بقطر نیم سانت با کاتر دلخواه قالب بزنید و یا مثل من از خمیر به اندازه گردو از خمیر بردارید در دست گرد کنید،
۳
سپس در سینی فری که از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم شده است به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا کوکی ها آماده شوند. دقت داشته باشید تا کوکی ها زیاد پخته نشوند زیرا این کوکی باید سفید رنگ باقی بماند.
۴
در این حین شکلات سیاه و شکلات سفید را به صورت جداگانه به روش بن ماری ذوب کنید. در مرحله بعدی وقتی که کوکی ها را از فر خارج کرده و سرد شدند کوکی ها را داخل شکلات سفید آب شده زده و حدود ۱۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود.
۵
در نهایت شکلات سیاه را نیز داخل قیف یک بار مصرف ریخته، و سر قیف را سوراخ کرده و از شکلات بر روی کوکی ها بریزید و آن ها را با پودر نارگیل یا پسته تزیین کنید. کوکی های خوشمزه شما آماده است. نوش جان
سایر نکات

کوکی لیمویی

بیشتر از این آرد اضافه نکنید چون کوکی هاتون سفت میشه
اگر خمیر نرم بود ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا شکل دادن به آن راحت تر باشد
عکس و تصاویر ارسالی از کوکی لیمویی
نظرات دستور پخت

کوکی لیمویی