عکس سمنو با آرد جوانه گندم
می تونید آرد جوانه گندم رو خودتون در منزل تهیه کنید(گندم رو بگذارید جوانه بزنه سپس اونها رو بشورید و خشک کنید و آسیاب کنید) یا اینکه پودر جوانه گندم رو به صورت آماده از عطاری ها یا سوپرها یا لوازم قنادی ها تهیه کنید.
اگر این دستور برای شما مفید بود لطفا صلواتی بفرستید و برام دعا کنید. ممنون.
...
مواد لازم

سمنو با آرد جوانه گندم

۶
مواد اصلی
آرد جوانه گندم
٢ لیوان
آرد نانوایی
٢ لیوان
آب
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

سمنو با آرد جوانه گندم

دسر سمنو
طرز تهیه

سمنو با آرد جوانه گندم

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
آرد جوانه گندم را خوب آسیاب کنید و الک کنید سپس آرد نانوایی را الک کنید و آرد ها را درون قابلمه مناسب بریزید. (این مرحله خیلی مهمه چون اگه آرد ها الک نشوند در آخر بافت سمنو تون دون دون میشه)
۲
آب را به آرد ها اضافه کنید وآنها را خوب با هم مخلوط کنید تا جایی که هیچ گلوله ای از آرد باقی نماند و یک ترکیب یک دست حاصل شود.
۳
قابلمه را روی شعله ی بزرگ گاز قرار دهید و شعله را زیاد کنید و بالای سر قابلمه بایستید و آن را هم بزنید (تا سر نرود و ته نگیرد)تا زمانی که به جوش بیاید.
۴
پس از جوش آمدن ، قابلمه را به شعله ی کوچکتر گاز منتقل کنید و حرارت را کم کنید. شعله نباید زیاد باشد. در قابلمه را باز بگذارید تا سر نرود. حالا می توانید بروید و به کارهای دیگر خود برسید و فقط هر از گاهی سمنو را هم بزنید.
۵
اوسط پخت پس از گذشت چند ساعت اگر آب سمنو کشیده شد و سفت شد به آن یک لیوان آب اضافه کرده و مجدد حرارت را زیاد کنید تا به جوش آید و دوباره شعله را تا آخر کم کنید.
۶
پس از گذشت ۱۲ساعت کم کم سمنو رنگ می اندازد می توانید چند تکه یخ به آن اضافه کنید تا به آن شوک وارد شود و روغن بیاندازد. حالا شعله پخش کن را زیر قابلمه قرار دهید و با دمکنی درب آن را می پوشانیم و دم می گذاریم تا حسابی رنگ بیاندازد.
۷
وقتی سمنو خوش رنگ شد بدون افزودن روغن آن را سرخ کنید سپس در این مرحله می توانید فندق یا بادام یا... را اضافه کنید(پوست مغزیجات را حتما بگیرید) اضافه کردن مغزیجات اختیاری است.
۸
حالا سمنو را در ظرف مورد نظر بریزید و پس از سرد شدن نوش جان نمایید.
سایر نکات

سمنو با آرد جوانه گندم

میزان آب تقریبا 12تا 16لیوان است.
اگر از قابلمه مسی استفاده کنید سمنوی شما خوش رنگ تر خواهد شد ولی اگر نداشتید مشکلی نیست.
برای اینکه سمنوی شیرین و خوش رنگی داشته باشید باید پخت سمنو 12تا24ساعت طول بکشد تا به اصطلاح برسد پس سعی کنید سمنو را از اول صبح بار بگذارید تا وقت کم نیاورید.
می توانید به صورت اختیاری به سمنو کمی شیره انگور اضافه کنید تا خوش رنگ تر شود.
عکس و تصاویر ارسالی از سمنو با آرد جوانه گندم
نظرات دستور پخت

سمنو با آرد جوانه گندم