مواد لازم

پیراشکی کرمدار

۴
مواد اصلی
آرد
۵۰۰ گرم
تخم مرغ
۱ عدد
شیر ولرم
۱ پیمانه
روغن مایع
۱/۴ پیمانه
مایه خمیر فوری
۱/۲ قاشق سوپ خوری
نمک
۱/۸ قاشق چای خوری
شکر
۱/۲ پیمانه
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
مواد لازم کرم پیراشکی :
شکر
۱ پیمانه
آرد
۱/۳/۴ پیمانه
شیر
۱/۲ پیمانه
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
کره
۵۰ گرم
کلمات کلیدی

پیراشکی کرمدار

کوکی پیراشکی شیرینی دونات دونات کرمدار
طرز تهیه

پیراشکی کرمدار

درجه سختی
زمان تهیه ۹۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
یک قاشق غذاخوری از شکر را با خمیرمایه و شیر ولرم در ظرف بریزید و  به مدت ۱۰ دقیقه در جای گرم قرار دهید تا عمل بیاید.
۲
در کاسه ای نمک، روغن، بقیه شکر، وانیل و تخم‌مرغ را بریزید و هم بزنید تا  یکدست شوند. مخلوط شیر را اضافه کرده و مخلوط کنید. آرد را کم‌کم اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید. خمیر حاصل را نباید وزر دهید، زیرا بعد از پخت خشک می‌شود.
۳
خمیر را درون کاسه‌ای که کمی چرب کرده‌اید گذاشته و روی آن یک نایلون بکشید. یک پارچه هم روی آن بگذارید و سپس ظرف را در جای گرم مثل کابینت یا داخل فر خاموش به مدت یک ساعت قرار دهید تا خمیر استراحت کند.
۴
سطح کار را کمی آرد بریزید. خمیر را روی آن قرار داده و با وردنه به قطر تقریبی ۳ میلی‌متر باز کنید. خمیر را قالب بزنید و خمیرهای اضافی را از دور قالب‌ها جمع کنید. روی خمیرهای قالب‌زده را با پارچه بپوشانید و ۲۰ دقیقه استراحت دهید.
۵
تهیه کرم:شکر و آرد را با هم مخلوط کنید. شیر را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود، قابلمه را روی حرارت بگذارید و مرتب هم بزنید تا کمی غلیظ شود. وانیل و کره را اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا کرم غلیظی حاصل شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا مواد خنک شوند.
۶
داخل یک قابلمه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. خمیر پیراشکی‌های قالب‌زده را بعد از استراحت دوم آهسته و ملایم داخل روغن داغ انداخته و سرخ کنید، سپس آنها را روی صافی بگذارید تا روغن اضافه‌شان گرفته شود.
۷
پس از سرد شدن، خمیرها را با چاقوی نوک تیز از پهلو برش بزنید و از کرم سرد شده یک قاشق داخلش قرار دهید.
تصاویر مراحل تهیه

پیراشکی کرمدار

بیشتر
نظرات دستور پخت

پیراشکی کرمدار