عکس شیرینی خرمای عربی (مقروطه بِالتَمر)
یه شیرینی خیلی مقوی خرمایی ،بدون استفاده از شکر
در اصل این شیرینی با روغن زیتون درست میشه، ولی می توانید روغن مایع را جایگزین کنید.
#شیرینی_خرمای_عربی
#مقروطه_بالتمر
...
مواد لازم

شیرینی خرمای عربی (مقروطه بِالتَمر)

۶
مواد اصلی
آرد گندم
۴ لیوان
روغن زیتون ی(روغن مایع)
۳/۴ لیوان
آب ولرم
۱ لیوان
رازیانه پودر شده
۲ قاشق غذا خوری
خمیر مایه فوری
۱ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
خرما
۵۰۰ گرم
پودر دارچین
۱ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

شیرینی خرمای عربی (مقروطه بِالتَمر)

طرز تهیه

شیرینی خرمای عربی (مقروطه بِالتَمر)

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا هسته خرما را بگیرید، بعد خرما را با دارچین و یکی دو قاشق روغن خوب ورز دهید و به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید (میتوانید کمی خرما را روی شعله ملایم بگذارید،هم بزنید تا سریعتر نرم شود،و خنک که شد خوب ورز دهید تا یکدست شود)
۲
حتما از سالم بودن خمیر مایه فوری اطمینان داشته باشید. چون در بافت نهایی موثره.
۳
آرد الک شده را در ظرف گودی بریزید و رازیانه،خمیر مایه و بکینگ پودر را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید. وسط مخلوط آرد را گود کرده و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا روغن با بقیه مواد مخلوط شود.و بعد آب که حتما ولرم باشد(نه سرد و نه داغ)را کم کم به مواد اضافه کنید(یکباره نریزید حتما کم کم باشد)و ورز دهید تا خمیری به دست بیاید که به دست نچسبد.
۴
خمیر را به ۸ چانه تقسیم کنید. هر چانه را به اندازه تقریبی ۲ برابر کف دست با وردنه باز کنید و یک قسمت از خرما را به اندازه کمی کوچکتر از خمیر پهن شده باز کنید و روی خمیر بگذارید، با وردنه که کمی چرب شده روی خرما و خمیر کشید تا بازتر شود،تا حدی که به قطر نیم سانت برسد (اگر وردنه چرب نباشه به خرما میچسبه)
۵
بعد خمیر باز شده را رول کنید و رول را چند بار با دست روی سطح کار بچرخانید(به حالت رفت و برگشتی ببرید و بیاورید تا رول بزرگتر شود)تا به شکل لوله یکدست و باریک و بلند شود. و با وردنه کمی روی خمیر لوله شده بکشید تا به شکل استوانه ای در بیاید(خمیر کمی تخت میشه و از شکل لوله ای خارج میشه)
۶
با یک چاقوی تیز روی خمیر شیار اریب سطحی میزنیم،بعد از جهت مخالف شیارها خمیر را برش میزنیم، فاصله هر برش به طول ۳تا ۴ سانتی متر باشد
۷
بعد خمیرهای برش خورده را در سینی می چینیم و به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه قرار داده تا بپزند.(مدت پخت به دمای فر خودتان هم بستگی دارد)ولی زیاد بماند خشک می شود.۲ دقیقه هم میتوانید گریل را روشن کنید. مواظب باشید شیرینی فقط طلایی شود وگرنه خرما می سوزد و مزه شیرینی بد می شود.
سایر نکات

شیرینی خرمای عربی (مقروطه بِالتَمر)

لیوان مورد استفاده فرانسوی دسته دار هست.
عکس و تصاویر ارسالی از شیرینی خرمای عربی (مقروطه بِالتَمر)
نظرات دستور پخت

شیرینی خرمای عربی (مقروطه بِالتَمر)